Εκ πρώτης όψεως μοιάζει με μια καλύβα φτιαγμένη από 150 πολύχρωμους μπόγους μεταχειρισμένων ρούχων τοποθετημένους σε διάφανα καλύμματα. Αν ο επισκέπτης πλησιάσει λίγο περισσότερο και ενημερωθεί για την εγκατάσταση που διαδέχθηκε τη διάσημη αράχνη της Λουίζ Μπουρζουά στην Εσπλανάδα του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, θα καταλάβει πως πρόκειται για μια εικαστική δημιουργία που έχει τον τίτλο «Επιστροφή στον Αποστολέα». Και φέρει την υπογραφή μιας κολεκτίβας που κατά το 2022 κατέκτησε μια θέση ανάμεσα στις 100 πλέον σημαντικές προσωπικότητες οι οποίες συμβάλλουν στη διαμόρφωση του διεθνούς σύγχρονου πολιτισμού (βάσει της γερμανικής πολιτιστικής επιθεώρησης «Monopol»), της εξαμελούς NEST από την Κένυα. Σε μια λίγο πιο προσεκτική ανάγνωση ωστόσο θα διαπιστώσει πως η διαστάσεων 8,8 x 7,7 x 4,6 μ. κατασκευή που αποτελείται από «δεμάτια» (μπόγους) συνολικού βάρους 40 τόνων, «ντυμένη» με ένα ηχοτοπίο από τις φωνές των πωλητών στις αγορές ρούχων, δεν είναι παρά το αποτύπωμα μιας χωματερής, σαν εκείνες όπου καταλήγουν το 40% των χρησιμοποιημένων ρούχων που αποστέλλονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη στις αφρικανικές χώρες. Κι αυτός είναι ο στόχος της νέας αυτής εικαστικής παρέμβασης που το ΚΠΙΣΝ πραγματοποιεί σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με το πρόβλημα των άχρηστων μεταχειρισμένων ρούχων που καταλήγουν στην Αφρική από τις εύπορες χώρες της Δύσης, όπως και την ανάγκη κάθε χώρα να διαχειρίζεται η ίδια τα δικά της απόβλητα που αφορούν τα υφάσματα και τον ρουχισμό.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ