Ολα αυτά παραπέμπουν στην απουσία τελεολογίας και στη διαπίστωση ότι πολλά πράγματα στην ιστορία, από τις μορφές οργανωμένης βαναυσότητας και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μέχρι την πατριαρχία και την εκμετάλλευση δεν ήταν υποχρεωτικό να συμβούν. Ομως, αυτό σημαίνει ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς και οι πιθανότητες για συλλογική παρέμβαση είναι πολύ μεγαλύτερες, ιδίως εάν θέλουμε να «επανακαλύψουμε το νόημα της τρίτης βασικής ελευθερίας μας, της ελευθερίας να δημιουργούμε νέες και διαφορετικές μορφές κοινωνικής πραγματικότητας».