Ταξιτζής στην Ιταλία ανεβάζει στα κοινωνικά δίκτυα πόσα βγάζει κάθε μέρα σε μια προσπάθεια να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια στον κλάδο. Λέει ότι κερδίζει καθαρά ακόμη και πάνω από 500 ευρώ την ημέρα αν αφαιρεθούν τα καύσιμα και άλλα κόστη, προκαλώντας αντιδράσεις από συναδέλφους του που τον απειλούν και του σκίζουν τα λάστιχα.Οι ταξιτζήδες στην Ιταλία δεν θέλουν να ανοίξει το επάγγελμα ούτε να δοθούν άλλες άδειες, επικαλούμενοι χαμηλά εισοδήματα και υψηλό κόστος καυσίμων.
Ο Ρομπέρτο Μαντοβάνι είναι οδηγός ταξί στην Μπολόνια και οι πολύ πρόσφατες αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αμοιβές των οδηγών ταξί έχουν αποτελέσει σύμβολο του πόσο δύσκολο είναι να ανοίξει ο ανταγωνισμός στη χώρα αυτή, σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα τουBloomberg.
Στη γειτονική χώρα έχουν δοθεί 23.000 άδειες με βάση τα στοιχεία του 2019, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Τα σωματεία οδηγών ταξί στην Ιταλία κάνουν λόγο για χαμηλά εισοδήματα του επαγγέλματος ως αιτία πίσω από την αντίστασή τους να ανοίξει ο κλάδος στον ανταγωνισμό και να εκδοθούν περισσότερες άδειες. Αυτός ο ισχυρισμός τώρα κινδυνεύει να υπονομευθεί από την εκστρατεία του Μαντοβάνι, ο οποίος δέχεται απειλές τόσο στο Διαδίκτυο όσο και εκτός αυτού. Στις αρχές της εβδομάδας μάλιστα βρήκε τα τρία από τα τέσσερα λάστιχα του οχήματός του σκισμένα και είπε ότι θα καταφύγει στην αστυνομία, αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Μεταξύ άλλων και εκτός από τις δημοσιοποιήσεις για τα καθαρά ημερήσια κέρδη του, ο Μαντοβάνι «δείχνει» και προς συναδέλφους του οι οποίοι αντιστέκονται στις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Τα σωματεία των ταξί ασκούν τεράστια πολιτική επιρροή και ιστορικά θεωρείται ότι βρίσκονται πιο κοντά στα ακροδεξιά κόμματα της Ιταλίας, αναφέρει τοBloomberg. «Οι επανειλημμένες προσπάθειες των κυβερνήσεων να αυξήσουν τον αριθμό των αδειών αντιμετωπίστηκαν με διαμαρτυρίες από σωματεία οδηγών ταξί που μπλοκάρουν τα κέντρα των πόλεων, μερικές φορές βίαια. Επειτα από εκτεταμένη εκστρατεία (lobbying) από οδηγούς ταξί, οι εφαρμογές κοινής χρήσης (οχημάτων), όπως η Uber, μπορούν να εγγράψουν μόνο αδειοδοτημένους ιδιώτες οδηγούς» και όχι άλλα μεμονωμένα άτομα, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η τελευταία τέτοια διαμαρτυρία έλαβε χώρα το περασμένο καλοκαίρι στη Ρώμη, με στόχο τα σχέδια του τότε πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι για απελευθέρωση του κλάδου. Ο ίδιος δεν υπαναχώρησε παρά τα αιτήματα των κομμάτων του συνασπισμού του να αποδυναμώσουν τα σχέδιά του και αυτό ήταν ένα από τα ζητήματα που τελικά τον οδήγησαν στην παραίτηση, αναφέρεται.
Η Μελόνι
Η διάδοχός του, Τζόρτζια Μελόνι, και τα κόμματα που την υποστηρίζουν έχουν πάρει το μέρος των οδηγών ταξί κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων και η μεταρρύθμιση έχει μπει στον πάγο, σύμφωνα με τοBloomberg.
Το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο παρουσιάζει την αντίσταση των ταξιτζήδων της Ιταλίας στις μεταρρυθμίσεις και το παράδειγμα του Μαντοβάνι ως παράδειγμα «τουπόσο δύσκολο είναι να περάσει μια μεταρρύθμιση (ανοίγματος του) ανταγωνισμού στην Ιταλία, μεταξύ των αντιτιθέμενων συμφερόντων διαφορετικών λόμπι και εταιρειών».
Ενας άλλος τομέας όπου οι ευρωπαϊκοί νόμοι που απαιτούν περισσότερο ανταγωνισμό αντιμετωπίζουν αντίσταση από κλαδικές ομάδες και από την ίδια την κυβέρνηση, ακόμη και με τον κίνδυνο να χαθούν δισεκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, είναι η διαχείριση των παραχωρήσεων παραλιών, αναφέρει ακόμη το δημοσίευμα.
Το ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Απρίλιο διέταξε την κυβέρνηση Μελόνι να ανοίξει στον ανταγωνισμό τη λειτουργία χιλιάδων παραλιών, αφού οι σχετικές άδειες που αποφέρουν έσοδα αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ «παραχωρούνταν για χρόνια χωρίς δίκαιες διαδικασίες υποβολής προσφορών».