Αντιδράσεις έχει προκαλέσει ένα γλυπτό που εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων στο Λάιντεν της Ολλανδίας και απεικονίζει τον δημοφιλέστερο των φαραώ, τον Tουταγχαμών, με χαρακτηριστικά μαύρου. Η έκθεση φέρει τον τίτλο «Kemet: Egypt in Hip-Hop, Jazz, Soul and Funk» και συνδυάζει αιγυπτιακές αρχαιότητες από τη συλλογή του μουσείου του Λάιντεν με έργα εμπνευσμένα από τον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό που δημιουργήθηκαν από μουσικούς της αφρικανικής διασποράς, συμπεριλαμβανομένων των Μάιλς Ντέιβις, Μπιγιόνσε και Ριάνα. Κέμετ σημαίνει «μαύρη γη» στη γλώσσα των αρχαίων Αιγυπτίων και ήταν ο όρος που χρησιμοποιούσαν για να προσδιορίσουν τη χώρα τους αναφερόμενοι στο εύφορο, σκούρο, έδαφος της κοιλάδας του Νείλου και όχι στο χρώμα της επιδερμίδας των κατοίκων. Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στον αιγυπτιακό Τύπο δεν οφείλεται μόνο στο γλυπτό (φωτογραφία) του Ντέιβιντ Κόρτες, το οποίο βασίζεται στο άλμπουμ του Νας του 1999 «Ι am…» και στο οποίο ο αφροαμερικανός ράπερ φωτογραφήθηκε ώστε μοιάζει με τη διάσημη μάσκα του Τουταγχαμών. Οι αρχαιολόγοι καταγγέλλουν ότι εκτός από την ανακρίβεια σχετικά με τη φυλετική καταγωγή του φαραώ, ο ράπερ προχώρησε στη χρήση μη εξουσιοδοτημένου αντιγράφου αιγυπτιακής αρχαιότητας, παραβιάζοντας τον νόμο.