Είναι ο πιο επιδραστικός έλληνας σεφ. Οι συνταγές του γίνονται viral στα social media συγκεντρώνοντας εκατομμύρια views και likes, τα βιβλία και τα περιοδικά του μπαίνουν σε όλα τα σπίτια ενώ οι εκπομπές του αποτελούν αγαπημένη τηλεοπτική συνήθεια του Σαββατοκύριακου. Τα δε προϊόντα με την υπογραφή του ξεπουλούν με ταχείς ρυθμούς στα σουπερμάρκετ. Ο 39χρονος Ακης Πετρετζίκης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «Μίδας της μαγειρικής». Την τελευταία δεκαετία ο δημοφιλής μάγειρας, κατεβαίνοντας στον επιχειρηματικό στίβο κατάφερε να κάνει τον εαυτό του μεγάλο brand name. Το success story του χτίστηκε με πολλά και διαφορετικά επαγγελματικά εγχειρήματα που αν και στην αρχή ίσως να έδειχναν αμελητέα, στην πορεία απέκτησαν υπεραξία μετά από πολλή δουλειά και φροντίδα. Κάποια απ’ αυτά είναι σίγουρα και τα εστιατόρια «Kitchen Lab» που λειτούργησαν από το 2018 έως τα τέλη του 2020 σε Αγία Παρασκευή, Γλυφάδα και Σύνταγμα και πλέον μπήκαν σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Το κλείσιμο της εταιρείας εστίασης του Ακη Πετρετζίκη, που έκανε τον γύρο του Διαδικτύου τις περασμένες ημέρες, δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας πτώχευσης όπως πολλοί υπέθεσαν αλλά μιας επιχειρηματικής απόφασης ώστε να στρέψει ο σεφ πλέον τη δημιουργική του ενέργεια σε κάτι άλλο. Θέλοντας να περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του αλλά και να επικεντρωθεί σε πρότζεκτ που του επιφέρουν μεγαλύτερο κέρδος με όσο το δυνατόν λιγότερη προσωπική εμπλοκή, έστησε από τον περασμένο Μάρτιο τη νέα του εταιρεία, Akis Petretzikis Hub. Αντικείμενό της είναι η παραγωγή τηλεοπτικών εκπομπών, παροχή υπηρεσιών catering, έκδοση βιβλίων, οι υπηρεσίες διοργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων, υπηρεσίες διοργάνωσης εκδηλώσεων (όπως γάμοι), οι υπηρεσίες μάγειρα, υπηρεσίες παραγωγής ταινιών, διαφημιστικών και βίντεο. Ηδη προχώρησε στην αγορά ενός κτήματος πολλών στρεμμάτων στα Σπάτα για να στεγάσει το καινούργιο του πρότζεκτ, διατηρώντας ανοιχτό από την προηγούμενη κατάσταση, το επιτυχημένο e-shop.
Ο Ακης Πετρετζίκης έχει δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα, το οποίο εκπροσωπείται από διαφορετικές εταιρικές οντότητες. Η επιτυχία του σχηματοποιείται σε νούμερα το 2019, όπου η μονοπρόσωπη εταιρεία του, στην έκτη της χρονιά, πραγματοποίησε τζίρο 2,502 εκατομμυρίων ευρώ, απασχολώντας 39 μόνιμους υπαλλήλους και τέσσερις εποχιακούς. Η δε KitchenLab μονοπρόσωπη ΙΚΕ, είχε τζίρο 1,490 εκατ. ευρώ με την Burger AP μονοπρόσωπη ΙΚΕ να κάνει τζίρο 782,5 χιλιάδες ευρώ. Αποδεικνύοντας πως σωστός επιχειρηματίας δεν είναι μόνο αυτός που ξέρει πότε να μπαίνει σε μια αγορά αλλά και πότε βγαίνει, ο Ακης Πετρετζίκης έβαλε μπρος για μια ακόμα μαγειρική περιπέτεια. Αλλωστε, από αυτές έχει πολλές στη ζωή του. Αφορμή για να βάλει την ποδιά του μάγειρα ήταν οι μυρωδιές φαγητών και γλυκών που κατέκλυζαν το πατρικό του σπίτι στη Θεσσαλονίκη. Τελειώνοντας το σχολείο, κατέβηκε στην Αθήνα για να σπουδάσει λογιστική. Στη σχολή, ωστόσο, συνειδητοποίησε πως αυτό που πραγματικά τον τραβούσε ήταν οι μυρωδιές των μπαχαρικών, οι ήχοι από τα ακονισμένα μαχαίρια και οι γεύσεις των φρέσκων φρούτων. Κάπου εκεί, η μαγειρική έγινε μονόδρομος για εκείνον και η σχολή για σεφ ο επόμενος σταθμός του. Παρ’ όλα αυτά, πήρε το πτυχίο του στη λογιστική αφού είναι της λογικής πως αν ξεκινήσει κάτι, πρέπει να το τελειώσει.
Τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα τον φέρνουν σε μεγάλα ξενοδοχεία της Μυκόνου και της Κρήτης, σε αθηναϊκά εστιατόρια και γαστρονομικά στέκια όπου αρχίζει να επιμελείται τα μενού τους. Για να αποκτήσει, ωστόσο, μεγαλύτερες μαγειρικές εμπειρίες αποφασίζει να βρει την τύχη του στην Αγγλία δοκιμάζεται σε εστιατόρια και ξενοδοχεία. Το 2010, η εκπομπή «Masterchef» έρχεται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση, στο Mega, και η προοπτική μιας διάκρισης φέρνει τον Ακη Πετρετζίκη πίσω στην Ελλάδα για να συμμετάσχει. Η νίκη του στην εκπομπή, μαζί με την παρουσία του τα επόμενα χρόνια ως κεντρικού σεφ στην πρωινή εκπομπή του Mega, αποτελούν την αφετηρία αυτής της ξέφρενης κούρσας που ξεκίνησε μέχρι να γίνει το «φαινόμενο Ακης Πετρετζίκης».
Το τηλεοπτικό βήμα που του δίνεται μέσα από τις εκπομπές που παρουσιάζει ο ίδιος στη συνέχεια όπως «Καν’το όπως ο Ακης» και «Ιστορίες από τη λίστα» στο Mega και πιο πρόσφατα το «Kitchen Lab» αξιοποιείται στο έπακρο, για να χτίσει τον μύθο του. Χαμηλών τόνων και προσηνής, συνεχίζει να δουλεύει ασταμάτητα κάνοντας συνεργασίες με γνωστές εταιρείες τροφίμων, διαφημίσεις και την ιστοσελίδα του που όχι μόνο κάθε χρόνο σκαρφαλώνει στην κορυφή των αναζητήσεων της Google αλλά μπορεί να υπερηφανεύεται ότι ταΐζει έναν στους τρεις Ελληνες λόγω της τεράστιας επισκεψιμότητάς της.
Το 2015 ένα βίντεό του με συνταγή, αναρτήθηκε στο δίκτυο του Food Tube του Τζέιμι Ολιβερ κι έκτοτε έγινε ένας από τους 15 επίσημους συνεργάτες του δικτύου. Το 2020 και το 2021 συμμετείχε, επίσης, στην εκπομπή «Ready steady cook» στο βρετανικό BBC One, αφού την ίδια περίοδο παρουσίαζε το αντίστοιχο πρόγραμμα στην Ελλάδα. Στα social media, θριαμβεύει έχοντας στο κανάλι του στο Youtube 1,07 εκατ. subscribers, στο Instagram 1,8 εκατ. followers και στο Facebook 1,4 εκατ. Την περίοδο της πανδημίας, τα live που έκανε εκεί, είχαν γίνει η νούμερο 1 τάση του εγκλεισμού, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια views και όντας υπεύθυνα για την «εξαφάνιση» πολλών προϊόντων από τα ράφια του σουπερμάρκετ. Κρατάει πάντως μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα την προσωπική του ζωή, τον γάμο του με τη νοσηλεύτρια Κωνσταντίνα Παπαμιχαήλ και τα δυο τους παιδιά, ένα γιο και μια κόρη που έχουν αποκτήσει μαζί.