Οι μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις που δεν χωρούσαν σε μια πλατεία ανήκουν στο παρελθόν. Οπως και οι κινητοποιήσεις των κομματικών μηχανισμών που μπορούσαν ακόμη και πόρτα πόρτα να προσεγγίσουν τους ψηφοφόρους και να τους οδηγήσουν στην κάλπη. Μαζί με την αλλαγή εποχής, όπως αναδεικνύεται και σε αυτή τη διπλή εκλογική αναμέτρηση, αλλάζουν και τα εργαλεία. Και σε μια προεκλογική περίοδο που πλέον περνάει πρωτίστως μέσα από την τηλεοπτική οθόνη και το Διαδίκτυο, οι κομματικές καμπάνιες αναγκαστικά χρειάζονται τους σκηνοθέτες τους. Πρωταγωνιστές πάντοτε είναι τα πολιτικά πρόσωπα, ιδίως οι κομματικές ηγεσίες, αλλά η εμφάνισή τους θέλει σενάριο και προετοιμασία. Από κοντά παίρνουν θέση και οι δημοσκόποι που δεν καταγράφουν μόνο το γενικότερο κλίμα, αλλά μπορούν να δείξουν τον δρόμο για δεσμεύσεις απέναντι σε στοχευμένες κοινωνικές ομάδες, περνώντας τη σκυτάλη της καμπάνιας και στους ειδικούς του πολιτικού μάρκετινγκ και των social media. Οι αφίσες κατέβηκαν, τα φυλλάδια και τα φέιγ βολάν αποσύρθηκαν – και οι εκλογές περνούν πια μέσα από ένα διαφημιστικό μήνυμα, ένα banner στις ιστοσελίδες και τα pop-ups στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που βρίσκουν τους ψηφοφόρους ακόμη και στο κινητό τους. Στον δρόμο αυτό αναγκαστικά κινήθηκαν και θα συνεχίσουν να κινούνται και σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ