Η ιστορία της τραγουδίστριας Λένας Αλκαίου είναι και η ιστορία μιας παρέας που έγραφε τραγούδια σε μια βεράντα στην Καλλίπολη, με κεντρικό πρόσωπο τον τραγουδοποιό Γιάννη Νικολάου (πρώην Λαθρεπιβάτες) ή τον στιχουργό Γιώργο Κρητικό, την Μπαβέλου, τον Οδυσσέα Εισαγγελέα. Η ιστορία της είναι η συνάντησή της με μεγάλους συνθέτες όπως ο Μίκης, ο Πλέσσας, ο Κατσαρός, ο Σπανός, ο Σούκας, ο Ζήκας και η μαθητεία και σύμπραξή της με αυτούς. Είναι και η εργασία της σε ιστορικούς χώρους που διαπαιδαγώγησαν γενιές και γενιές, όπως το Χάραμα, ή το Ζουμ ή το Περιβόλι του Ουρανού. Κι αυτό έχει σημασία γιατί υπήρξε μια εποχή που οι χώροι καθόριζαν και το μουσικό κλίμα. Η Λένα Αλκαίου όμως είναι και μια σπουδαία ερμηνεύτρια που έχει συνδεθεί με την ανανέωση και τον τρόπο που έχει επανεκτελέσει μεγάλα τραγούδια του ’70 αλλά έχει αφήσει και τη δική της σφραγίδα με δικές της επιτυχίες, όπως το περίφημο «Ιχνος» που αγαπήθηκε πολύ. Μια συζήτηση με τη Λένα Αλκαίου στο ιστορικό στέκι του ζαχαροπλαστείου της Στάνης, μια ανάσα από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, είναι και ένα είδος αναστοχασμού πάνω στο ελληνικό τραγούδι αλλά και με στάσεις στη δική της πορεία που πλέον έχει διανύσει τις τρεις δεκαετίες και που διατρέχει και τις εποχές της δισκογραφίας, από το βινύλιο μέχρι το mp3 ή το youtube. Η Λένα είναι μέλος μιας γενιάς που ανανέωσε και έδωσε μεγάλη ώθηση στο τραγούδι, όπως οι Μακεδόνας, Κανά, Μπάσης, Κότσιρας, Ανδρεάτος, Μουτσάτσου. Και όλοι τους έχουν πια την πείρα να ξέρουν τι σημαίνει να έχεις μαθητεύσει πλάι σε συνθέτες αλλά και να υπηρετείς ένα τραγούδι που να υπακούει σε κανόνες μιας αναλογικής πρόσληψης του ίδιου του μουσικού γεγονότος.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ