«Ξεκίνησα να εργάζομαι ως διανομέας τον Αύγουστο του 2019. Πριν έκανα διάφορες εργασίες. Η τελευταία ήταν οδηγός φορτηγού με άδεια Γ΄κατηγορίας. Εκείνο το διάστημα δεν μπορούσα να βρω δουλειά πουθενά οπότε, αναγκαστικά, στράφηκα στη διανομή για να επιβιώσω. Αρχικά έπιασα δουλειά σε ψητοπωλείο και μετά, στα τέλη 2020, πήγα σε πλατφόρμα. Εδώ και ενάμιση χρόνο, δουλεύω 8 ώρες τη μέρα, 40 ώρες την εβδομάδα», αναφέρει ο 56χρονος Χαρίλαος Τσιριγώτης, διανομέας στη Θεσσαλονίκη, εξηγώντας πως η μεγαλύτερη δυσκολία για εκείνον στο επάγγελμα της κατ’ οίκον παράδοσης δεν είναι η σωματική κούραση. «Δεν με προβληματίζει τόσο η σωματική κόπωση όσο η ψυχική. Ο κλάδος της διανομής έχει ορισμένες ιδιορρυθμίες και ως προς τις απαιτήσεις των πελατών και ως προς τις τεχνικές δυσλειτουργίες της εφαρμογής της πλατφόρμας», σημειώνει περιγράφοντας πώς θωρακίζεται ο ίδιος από τους κινδύνους που παραμονεύουν στον δρόμο. «Οταν κυκλοφορείς σε δίκυκλο είσαι πάντα πιο ευάλωτος. Από ένα απλό χτύπημα μπορεί να τραυμαστιστείς ακόμα και σοβαρά. Από εκεί και πέρα, είσαι διαρκώς εκτεθειμένος και στις καιρικές συνθήκες. Κρύο, βροχή, αέρας. Εγώ προσπαθώ να οδηγώ όσο το δυνατόν πιο προσεκτικά και να προστατεύω τον εαυτό μου. Ντύνομαι κατάλληλα, φοράω στολή μηχανής μεγάλου κυβισμού. Μου έχουν τύχει πτώσεις από το μηχανάκι αλλά ευτυχώς χωρίς σοβαρό πρόβλημα. Την επομένη ήμουν και πάλι στο μεροκάματο», λέει ο Χαρίλαος επισημαίνοντας μια αντίφαση η οποία σχετίζεται με την αγορά εργασίας και το θέμα της ηλικίας. «Ξέρω συναδέλφο 58 ετών που έγινε διανομέας πρόσφατα επειδή δεν έβρισκε κάτι άλλο. Σε αυτόν τον χώρο βρίσκεις πιο εύκολα εργασία, ακόμα και σε αυτήν την ηλικία. Ο νόμος λέει ότι πρέπει να εργαστούμε μέχρι τα 67. Ελπίζω να είμαστε καλά και να μπορούμε. Εδώ υπάρχει όμως μια αντίφαση, από τη μία σου λένε θα πάρεις σύνταξη στα 67 γιατί είσαι ικανός για εργασία αλλά η ίδια η αγορά εργασίας δεν σε θεωρεί ικανό για απασχόληση πάνω από τα 50. Αυτό είναι αντιφατικό και θα πρέπει να απαντηθεί».