Αν και οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό στο σύνολό του είναι θετικές, με τη χώρα μας να συγκαταλέγεται στα πέντε ισχυρότερα τουριστικά brands διεθνώς, το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας παραμένει σε μεγάλο βαθμό μονοδιάστατο, αναφέρει νέα μελέτη της διαΝΕΟσις.

Μια λύση μπορεί να προέλθει μέσα από την καλύτερη διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με άλλους κλάδους, όπως η αγροδιατροφή, σημειώνει η μελέτη. Η διασύνδεση αυτή θα μπορούσε να καταστήσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν πιο ανθεκτικό, ελκυστικό και βιώσιμο, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα οφέλη του μπορούν να διαχυθούν πιο αποτελεσματικά στην ευρύτερη οικονομία.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο τουρισμός αποτελεί παγκοσμίως έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους, με σημαντική συμβολή στην οικονομική δραστηριότητα, το αποτύπωμά του συχνά διαταράσσει την περιβαλλοντική και κοινωνική ισορροπία των τουριστικών προορισμών.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ανω του 3%

το β’ εξάμηνο

Οι οικονομολόγοι της Εθνικής Τράπεζας προβλέπουν ότι ο ετήσιος ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ θα επιταχυνθεί στο 2,5% το β’ τρίμηνο και θα κυμανθεί περίπου στο 3% ή ακόμη υψηλότερα το β’ εξάμηνο.

Η συγκεκριμένη επίδοση αναμένεται να υποστηριχθεί από την πιο ευνοϊκή βάση σύγκρισης με το β’ και ειδικά με το γ’ τρίμηνο του 2022, κατά τη διάρκεια των οποίων είχαν κορυφωθεί οι πιέσεις από το ενεργειακό κόστος με ταυτόχρονη εξασθένηση του οικονομικού κλίματος.

ΕΛΣΤΑΤ

Αυξημένη επιβατική

κίνηση στα λιμάνια

Αύξηση 19,1% εμφάνισε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το τέταρτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Παράλληλα, η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων παρουσίασε μείωση 4,4% το δ΄ τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2021, ενώ η συνολική διακίνηση κινητών μονάδων (τροχοφόρων) παρουσίασε αύξηση 8,5% το δ΄ τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2021.