Η συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, επιφύλασσε καινούργιες συνθέσεις για το ακροατήριο που βρέθηκε στις κατάμεστες κερκίδες. Μετά την εκκίνηση της εκδήλωσης, με τον ραδιοφωνικό παραγωγό Ξενοφώντα Ραράκο να εισαγάγει στη θεματική – την «ανάγνωση» ακριβώς ποιητικών στίχων στην εργογραφία του Στ. Ξαρχάκου – η Μαρία Φαραντούρη απέδωσε την πρώτη από τις τρεις άγνωστες μέχρι πρότινος συνθέσεις: την «Κυρά των αμπελιών» σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Ενα «δύσβατο» σε πρώτη ακρόαση έργο λόγω του ιδιώματος και της βουκολικής έμπνευσης με την οποία ο ποιητής αποδίδει στην «Κυρά» την αρχετυπική μορφή της Ρωμιοσύνης. Για την ιστορία, το έργο είχε γνωρίσει διπλή δισκογραφική καταγραφή: μία σε μορφή απαγγελίας του ίδιου του Γ. Ρίτσου (1963), συνοδευόμενου από τη λυρική μουσική σύνθεση του ζακυνθινού συνθέτη Ακη Λυμούρη, και μία μελοποιημένη στον ωραίο δίσκο του Γιώργου Κοτσώνη (Lyra, 1975).
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ