«Αρρυθμίες» που θυμίζουν την προ της τραγωδίας των Τεμπών περίοδο παρουσιάζονται και πάλι το τελευταίο διάστημα στον σιδηρόδρομο, με αποκορύφωμα το χθεσινό θρίλερ που έζησαν 325 επιβάτες του Intercity 53, παραμένοντας εγκλωβισμένοι για περίπου 90 λεπτά μέσα στη σήραγγα της Οθρυος, χωρίς φωτισμό και κλιματισμό!

Το Intercity 53 που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα, στις 12.45, ακινητοποιήθηκε στη γραμμή καθόδου εντός της σήραγγας της Οθρυος λόγω τεχνικού προβλήματος. Συγκεκριμένα, υπέστη βλάβη η κινητήρια μηχανή, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», έμεινε από αεροσυμπιεστή λόγω υπερθέρμανσης. Ο αέρας που παράγει ο αεροσυμπιεστής χρειάζεται αφενός για τη λειτουργία του συστήματος πέδησης (να… πιάνουν τα φρένα) του τρένου, όπως και για άλλες λειτουργίες, με κυριότερη αυτή του ανοίγματος των θυρών. Το Intercity 53 έμεινε αναγκαστικά μέσα στο τούνελ, μέχρι να πάνε οι εφεδρικές μηχανές να το μαζέψουν. Πρόκειται για τη δίδυμη σήραγγα μήκους 6,5 χιλιομέτρων, μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ιταλικής Hellenic Train, «στις 13.00 ενημερώθηκε για το συμβάν το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της εταιρείας Hellenic Train και άμεσα κινητοποιήθηκαν μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι προκειμένου να μεταφέρουν την αμαξοστοιχία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου».

«Νέα επιδημία βλαβών»

«Στο τρένο επέβαιναν 325 επιβάτες, οι οποίοι ενημερώνονταν για την όλη κατάσταση με τακτικές ανακοινώσεις από το προσωπικό της εταιρείας», ανέφερε η ανακοίνωση της Hellenic Train, προσθέτοντας ότι «λόγω πτώσης του παντογράφου υπήρξε απώλεια κλιματισμού και φωτισμού για λίγη ώρα». Οι μηχανές εφεδρείας έφτασαν στο σημείο όπου ήταν ακινητοποιημένο το Intercity 53 περίπου στις 14.15, πραγματοποιώντας ζεύξη με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, η οποία μετακινήθηκε προς το Λιανοκλάδι με αποκατεστημένες τις λειτουργίες του κλιματισμού και του φωτισμού.

Σιδηροδρομικές πηγές κάνουν λόγο για «νέα επιδημία βλαβών» στα τρένα το τελευταίο διάστημα, την οποία αποδίδουν κυρίως στην απροθυμία της ιταλικής διοίκησης της Hellenic Train να προμηθευτεί ανταλλακτικά για τους συρμούς και τις μηχανές, αλλά και στη μη ουσιαστική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων επισκευής και συντήρησης των τρένων, κάτι που θα αύξανε την παραγωγή, δηλαδή τον χρόνο επισκευής – συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού.

«Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών», λένε από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου, «τα πράγματα όχι μόνο παραμένουν ίδια, αλλά χειροτερεύουν». Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι μιλούν για συνεχείς βλάβες και δολιοφθορές στο δίκτυο, βλάβες στο τροχαίο υλικό, καθυστερήσεις στα δρομολόγια κ.λπ. Καθημερινά, προσθέτουν, «διαπιστώνονται προβλήματα που σχετίζονται με την υποδομή αλλά και με το τροχαίο υλικό, με αποτέλεσμα, 120 ημέρες μετά την πρωτοφανή τραγωδία, να βρισκόμαστε ξανά αντιμέτωποι με όλες εκείνες τις συνθήκες που οδήγησαν στο δυστύχημα».

Για το χθεσινό συμβάν, όπως και για προηγούμενο περιστατικό (στις 28/6) στη Λάρισα, όπου σύμφωνα με την Hellenic Τrain δεν επετεύχθη η ολοκλήρωση διπλής σύζευξης μεταξύ αμαξοστοιχιών, ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΣΕ τη διεξαγωγή έρευνας και τη σύνταξη πορίσματος εντός δεκαημέρου.