Με τη μεγάλη εγκατάσταση «Homeostasis», που στήνει στους δύο ορόφους της βενετσιάνικης Φορτέτσα του Ρεθύμνου, η κορεάτισσα καλλιτέχνις Μέιλι Λι επεξεργάζεται τη λειτουργία της ομοιόστασης κατά την οποία οι ζωντανοί οργανισμοί συντηρούν σταθερές τις εσωτερικές τους συνθήκες (θερμοκρασία του σώματος, συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα, ρύθμιση της οξύτητας του pΗ του), ανεξάρτητα από τις εξωτερικές μεταβολές με σκοπό την προστασία της υγείας τους. Η Μέιλι Λι αντλεί από την ιδέα της Αρχής της Γης ότι ο πλανήτης μας συνιστά έναν ζωντανό οργανισμό έτσι όπως παρουσιάζεται από τον θεωρητικό Τζέιμς Λάβκοκ στο βιβλίο του «The vanishing face of Gaia: a final warning» όπου ορίζει τη Γη ως ένα αυτορρυθμιζόμενο σύστημα που αποτελείται από το σύνολο των οργανισμών, τα επιφανειακά πετρώματα, τον ωκεανό και την ατμόσφαιρα, στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να διασφαλίζονται ευνοϊκές συνθήκες ζωής. Τα πολυσύνθετα έργα της Λι από τη σειρά αυτή εκφράζουν την αβάσταχτη ανησυχία για μία χαμένη «ομοιόσταση» ενός άρρωστου πλανήτη-οργανισμού: «To έργο μου αφορά τα ερωτηματικά για τη ζωή και τον θάνατο καθώς και τη δημιουργία και την εξαφάνιση των λαών και των εθνών. Ξεκινά από το ζήτημα της οργανικής σχέσης μεταξύ της ανόδου και της παρακμής διαφόρων εθνών και της αντικατάστασης των λαών, της ιστορίας του πολιτισμού που έχει επαναλάβει τον κύκλο ολόκληρου του ανθρώπινου είδους και του πεπερασμένου της ζωής». Εως τις 8 Αυγούστου 2023.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ