Τι κάνει έναν συγγραφέα τόσο επιδραστικό ακόμη και για τους «πολλούς» που δεν έχουν συναντηθεί (μέχρι τώρα) με την εργογραφία του; Με ποιον τρόπο το όνομά του ταυτίζεται με το υψηλό που οι αναγνώστες αναζητούν στη «μεγάλη λογοτεχνία»; Και γιατί η αξία του δυναμώνει κάθε φορά που μένει εκτός της λίστας των Νομπέλ; Μια απάντηση δίνει ο ίδιος ο Μίλαν Κούντερα στην «Τέχνη του μυθιστορήματος», που μόλις επανακυκλοφόρησε από την Εστία, στη νέα μετάφραση του Γιάννη Η. Χάρη: «Συμμερίζομαι την εμμονή με την οποία επαναλάμβανε ο Χέρμαν Μπροχ: Μοναδικός λόγος ύπαρξης ενός μυθιστορήματος είναι να ανακαλύπτει αυτό που μόνο ένα μυθιστόρημα μπορεί να ανακαλύψει. Το μυθιστόρημα που δεν ανακαλύπτει ένα άγνωστο ως τότε μέρος της ύπαρξης είναι ανήθικο. Η μόνη ηθική του μυθιστορήματος είναι η γνώση».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ