Το Harrods, το εμβληματικό πολυκατάστημα του Λονδίνου, θα ανοίξει ένα νέο ιδιωτικό κλαμπ με αποκλειστική πρόσβαση μόνο για μέλη στη Σαγκάη. Πρόκειται για το πρώτο του είδους του που στήνεται εκτός Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί την ακατάπαυστη ζήτηση από εξαιρετικά πλούσιους Κινέζους εν μέσω επιβράδυνσης της καταναλωτικής ανάκαμψης. Το νέο κλαμπ, που ονομάζεται The Residence (Η Κατοικία), θα ανοίξει στα τέλη του 2023 στον δεύτερο όροφο του Cha House, ενός κτιρίου πολιτιστικής κληρονομιάς της Σαγκάης, όπου ήδη βρίσκεται μια αίθουσα τσαγιού και μπαρ της βρετανικής εταιρείας, τα οποία είναι ανοιχτά στο κοινό. Το πρώτο εστιατόριο του διάσημου βρετανού σεφ Γκόρντον Ράμσεϊ στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας θα στεγαστεί εντός του κλαμπ, όπου οι ετήσιες συνδρομές θα ξεκινούν από 150.000 γουάν (21.000 δολάρια).

Τα μέλη του Residence θα μπορούν επίσης να συλλέγουν σπάνια αποστάγματα μέσω της συνεργασίας του Harrods με την κορυφαία εταιρεία ουίσκι Edrington Group και να έχουν πρόσβαση στις αποκλειστικές υπηρεσίες του καταστήματος. Το κλαμπ θα δεχτεί αρχικά μόνο 250 μέλη.

Οι κινέζοι πελάτες συνεισέφεραν το 16% των πωλήσεων της Harrods πέρυσι, δήλωσε στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Harrods Μάικλ Ουόρντ. Οι κινέζοι καταναλωτές πολυτελείας, που ξόδευαν ως επί το πλείστον στο εξωτερικό πριν από την πανδημία, άρχισαν να παραμένουν στην Κίνα στον απόηχο του COVID-19, καθώς η εγχώρια προσφορά αυξάνεται, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές αυξάνονται παγκοσμίως, μειώνοντας την επιθυμία για ταξίδια.

Τα κορυφαία brands στρέφονται στην Κίνα

Οι κινέζοι καταναλωτές είναι από τους πιο σημαντικούς στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας, αξίας 325,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της PwC. Καθώς ψωνίζουν όλο και περισσότερο στην ηπειρωτική χώρα, τα κορυφαία brands διευρύνουν τις δραστηριότητές τους στην Κίνα.

Το μεγαθήριο LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE μεταφέρει πόρους από το Χονγκ Κονγκ για να επικεντρωθεί στην ηπειρωτική Κίνα, ενώ η Hermes International ανοίγει νέα καταστήματα ή ανακαινίζει τα υπάρχοντα. Η διαδικτυακή εταιρεία πολυτελείας Mytheresa δημιούργησε το πρώτο γραφείο στη Σαγκάη το περασμένο καλοκαίρι για να παρέχει επί τόπου προσωπικές υπηρεσίες αγορών σε ντόπιους που δεν μπορούσαν να επισκεφτούν πολυτελή κέντρα στο εξωτερικό λόγω lockdown.

Ωστόσο, πρωτοβουλίες όπως αυτής του Residence βασίζονται στην προϋπόθεση ότι τα βαριά πορτοφόλια θα συνεχίσουν αυτές τις συνήθειες παρά την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα στην Κίνα, καθώς η ανάκαμψη χάνει δυναμική και η ανεργία των νέων αυξάνεται. Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε πιο αργά από ό,τι αναμενόταν το δεύτερο τρίμηνο, με ανησυχητικές ενδείξεις επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.

Πηγή: ot.gr