Μια ανάσα μακριά βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος από τον κινεζικό. Η Petrofin Researchs επικαλούμενη στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson’s επισημαίνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, ωστόσο ο κινεζικός πλησιάζει απειλητικά. Πρόσφατα καταγράφηκε άνοδος της κινεζικής ναυτιλίας η οποία πλησιάζει την ελληνική που βρίσκεται στη πρώτη θέση, σημειώνει η Petrofin. Αυτή η τάση συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 2022 και η διαφορά μειώθηκε περαιτέρω, καθώς ο ελληνικός στόλος ανερχόταν σε 465,1 εκατ. dwt έναντι 360 εκατ. dwt της Κίνας. Μετρούμενος σε όρους GT, σύμφωνα με τον οίκο Clarkson’s, ο κινεζικός στόλος αυξήθηκε από 226 εκατ. GT το 2021 σε 239,9 εκατ. GT το 2022, καταγράφοντας μια σημαντική αύξηση 6,15%, ενώ ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε μόνο κατά 1,37% από 247,6 εκατ. GT το 2021 σε 251 εκατ. GT το 2022. Επιπλέον στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο ελληνικός στόλος φαίνεται να έχει συρρικνωθεί στα 248,3 εκατ. GT, ενώ ο κινεζικός στόλος αυξήθηκε στα 247,1 εκατ. GT.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ