Ο Μέγας Κουρέας και η Κορυφαία ενός Xορού που δεν υπάρχει πια, βρίσκονται ολομόναχοι μαζί σ’ έναν κόσμο κατεστραμμένο, αφύσικο και αγνώριστο πια. Με μόνο μέσον σωτηρίας ένα ψαλίδι και τον κατακερματισμένο λόγο, προσπαθούν να θυμηθούν όσα ξέχασαν και να επαναφέρουν τη φυσική τάξη των πραγμάτων. Κάπως έτσι, πυροδοτούν την αφήγηση της «Κουράς», της παράστασης που σκηνοθετεί ο Θοδωρής Γκόνης σε κείμενα της Γλυκερίας Μπασδέκη στις 27 και 28 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων Θεσπρωτίας, στο πλαίσιο του θεσμού «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» του υπουργείου Πολιτισμού και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ο πολυσχιδής δημιουργός, εμπνεόμενος από τη γιορτή της κουράς, στήνει ένα έργο που συνδυάζει την ποίηση με την παράδοση για να μιλήσει για την ίδια τη ζωή. «Στη μεγάλη γιορτή της κουράς, συναντιούνται πέρα από τους μεγάλους κουρείς με τα ψαλίδια, ο Βιργίλιος με τα ”Γεωργικά”, ο Θεόκριτος με τα ”Ειδύλλια” και πολλά άλλα κείμενα. Είναι η συνομιλία που γίνεται με το ποίημα του Κώστα Κρυστάλλη ”Σταυραετός”, με το άλλο σπουδαίο ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου ”Του αιγάγρου”. Υπάρχει μια εξαιρετική απαγγελία όπου ο Ανδρέας Εμπειρίκος απαγγέλλει το ποίημα αλλά η έκπληξη εδώ είναι ότι το ποίημα του Κρυστάλλη, το απαγγέλλει ο ηθοποιός Νίκος Ρίζος, εξαιρετικά, από στήθους και πολύ συγκινητικά. Ο Ρίζος είχε καταγωγή από την Ηπειρο όπου ο Κρυστάλλης ”άγιασε” σε αυτά τα μέρη. Πέρα από το εξαιρετικό πρωτότυπο κείμενο που έχει γράψει η Γλυκερία Μπασδέκη, υπάρχουν ενδιαμέσως τα υπόλοιπα, τα οποία εμβόλιμα συνομιλούν με το θέμα της κουράς», αναφέρει ο Θοδωρής Γκόνης μιλώντας στο «Νσυν».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ