Για περισσότερα από είκοσι χρόνια ο φωτογράφος – εικαστικός Χριστόφορος Δουλγέρης, μετά τις σπουδές κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και φωτογραφίας στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο, εξάσκησε το βλέμμα του μέσα από την πρακτική του στη βιομηχανική αρχαιολογία καταγράφοντας τις μηχανές, τις διάφορες αυτορυθμιζόμενες διαδικασίες τους και τη συσχέτιση τους με τον άνθρωπο – χειριστή τους. Στο επόμενο βήμα του ο καλλιτέχνης, που ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Ντίσελντορφ, εστιάζει σε μια διερεύνηση της αφαίρεσης, των καινοτόμων μέσων και της νέας τεχνολογίας. Η σειρά εκτυπώσεών του με τις οποίες διερευνά τη σημασία του χρώματος αποτελούν τμήμα της νέας του δουλειάς που με τίτλο «Ανώνυμη ύλη» παρουσιάζεται έως τις 10 Οκτωβρίου στο πατάρι του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Σταύρου Καβαλλάρη. Κατά τον επιμελητή, «ο αφαιρετικός μινιμαλισμός που χαρακτηρίζει το έργο του Χριστόφορου Δουλγέρη, είναι αποτέλεσμα μιας δημιουργικής διαδικασίας η οποία περιλαμβάνει την καταγραφή της επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Στην ανώνυμη ύλη των χάρτινων εκτυπώσεών του επιχειρεί να δημιουργήσει έναν υβριδισμό της ψευδαίσθησης του οπτικού πεδίου. Αν και πλήρως εμπλεκόμενες με τη σημασία του χρώματος, αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα ενός συγκεκριμένου ψυχισμού, ο οποίος υπερβαίνει την όποια «ελευθεριότητα» του ματιού. Παραδόξως, το χρώμα παίζει ένα σημαντικό ρόλο καθώς η ενέργεια μετατοπίζει την αφήγηση από την υφή και τη συναισθηματική έκφραση του υλικού στη συμβολική «προσωπικότητα» του εκτυπωτή, ως ένα φαινόμενο του αντικειμένου – συμβόλου που εκτελεί μία ανθρώπινα ελεγχόμενη λειτουργία».