Από μια μοιραία τετράωρη καθυστέρηση κεντρικών υπηρεσιών του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., στη λεωφόρο Κατεχάκη, ξεκίνησαν οι ολιγωρίες και αργοπορίες, με συνέπεια να κινείται ανεμπόδιστο ανά την Ελλάδα το κονβόι των χούλιγκαν, με τραγική κατάληξη τον θανάσιμο τραυματισμό του 29χρονου φίλου της ΑΕΚ Μιχάλη Κατσουρή.
«ΤΑ ΝΕΑ» αποκαλύπτουν μία νέα, άγνωστη πτυχή της τραγωδίας που εκτυλίχθηκε έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ και νέες παραλείψεις της ΕΛ.ΑΣ., πέραν της δραματικής υποβάθμισης του κινδύνου από την άφιξη των κροατών οπαδών της Ντιναμό Ζάγκρεμπ που οδήγησε στην απόφαση να μην υπάρξει οποιοδήποτε μπλόκο στην πορεία τους από την Κακκαβιά μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις κινήσεις των αστυνομικών δυνάμεων, νευραλγικές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. καθυστέρησαν καθοριστικά στη σύνταξη και αποστολή του πλέον σημαντικού εγγράφου που είχαν στη διάθεσή τους και εξέθετε λεπτομερώς την κατάσταση.
Από τις 12.10 το μεσημέρι της Δευτέρας
Οπως αναφέρουν αξιωματούχοι, κεντρική υπηρεσία που δίνει σχετικές εντολές στις περιφερειακές διευθύνσεις της ΕΛ.ΑΣ. είχε από τις 12.10 το μεσημέρι της Δευτέρας πλήρη ενημέρωση για το έγγραφο που συνέταξαν οι Αρχές του Μαυροβουνίου και προειδοποιούσε για την άφιξη της αυτοκινητοπομπής των κροατών χούλιγκαν.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την εσωτερική αλληλογραφία της ΕΛ.ΑΣ., η υπηρεσία που ήταν τελικός παραλήπτης της ενημέρωσης φέρεται να συνέταξε και να απέστειλε ηλεκτρονικά το σύντομο (συνολικά 10 γραμμές) έγγραφο για όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. – από τις οποίες ζητούνταν επιφυλακή για τη διέλευση των Κροατών – γύρω στις 16.00.
Το έγγραφο, μάλιστα, είχε την επισήμανση του «κατεπείγοντος», παρ’ όλα αυτά στάλθηκε με τετράωρη καθυστέρηση. Και όλα αυτά ενώ τα 20-30 ΙΧ των Κροατών είχαν εισέλθει στη χώρα περίπου από τις 12 το μεσημέρι και διέσχιζαν ανενόχλητα τη χώρα.
Υπολογίζεται, άλλωστε, ότι την ώρα που τελικά στάλθηκε ηλεκτρονικά το ενημερωτικό η αυτοκινητοπομπή βρίσκονταν ήδη στο ύψος των Πατρών, με τα χρονικά περιθώρια να έχουν πια γίνει ασφυκτικά. Από την πλευρά τους, πάντως, οι υπεύθυνοι της υπηρεσίας που είναι επιφορτισμένη με τη μετάδοση διαταγών και πληροφοριών σε ανά την Ελλάδα αστυνομικές διευθύνσεις αρνούνται αυτές τις αναφορές και υποστηρίζουν ότι είχε προηγηθεί άλλη… αργοπορία στην αποστολή του εγγράφου.
Οταν το κακό είχε ήδη γίνει
Εν τω μεταξύ, αποκαλύπτεται ότι ακόμα και αυτό το έγγραφο που συντάχθηκε και απεστάλη καθυστερημένα σε περιφερειακές υπηρεσίες (Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου κ.ο.κ.) έγινε αντιληπτό από αρμόδιους κατά τόπους αστυνομικούς με… περαιτέρω καθυστέρηση.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν οι εντολές να δοθούν στα αρμόδια τμήματα της Τροχαίας αργά το βράδυ της Δευτέρας ή ακόμα και το πρωί της επομένης, όταν το κακό είχε ήδη γίνει.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους ίδιους αξιωματούχους που έχουν γνώση του παρασκηνίου της υπόθεσης, «όταν το επιχειρησιακό κέντρο της ΕΛ.ΑΣ. άρχισε να επικοινωνεί με τους διοικητές της Τροχαίας κατά μήκος της διαδρομής των Κροατών διαπίστωνε την έκπληξη των εκεί αξιωματικών που αγνοούσαν το ζήτημα, ρωτώντας για ποιους χούλιγκαν γίνεται λόγος. Αρχικά δόθηκε η εικόνα ότι ήταν σκόπιμη επίδειξη άγνοιας.
Ωστόσο, μετά διαπιστώθηκε ότι πράγματι δεν είχαν οποιαδήποτε ενημέρωση για το ζήτημα. Ετσι διαπιστώνεται ότι οι απομακρύνσεις των διοικητών της Τροχαίας λίγες ώρες μετά τον θάνατο του 29χρονου ήταν αναιτιολόγητες και δεν αποκλείεται η αποκατάστασή τους».
Τέλος, από τις αναλύσεις του βιντεοληπτικού υλικού από τις κάμερες του εθνικού δικτύου διαπιστώθηκε ότι μόνο σε λίγα σημεία τα οχήματα των Κροατών είχαν συγκροτήσει κονβόι – τουλάχιστον μέχρι το ύψος του Κιάτου, όπου όντως μπήκαν σε σειρά το ένα πίσω από το άλλο. Μάλιστα, σε υλικό από τις κάμερες της γέφυρας του Ρίου εμφανίζονται να τη διασχίζουν σποραδικά και σε βάθος τεσσάρων ωρών.