Σε λιγότερο πια από δεκαπέντε μέρες, όσοι θέλουν να συμμετάσχουν στις αυτοδιοικητικές εκλογές πρέπει να έχουν καταθέσει υποψηφιότητες και λίστες υποψηφίων επισήμως – στην αντιπολίτευση, ωστόσο, ακόμα ψάχνονται σε συγκεκριμένες περιφέρειες. Ενα «ανοικτό» χρίσμα έχει αφήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, στο πολύπαθο Βόρειο Αιγαίο, δύο το ΠΑΣΟΚ, στη Στερεά Ελλάδα και στα Ιόνια Νησιά. Το άτυπο χρονικό όριο του Δεκαπενταύγουστου πέρασε, οπότε πλέον τα περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα – γιατί πέραν των υπολοίπων, χρειάζεται και κάποιος χρόνος για προεκλογική καμπάνια.

Καλέσματα

για τον δεύτερο γύρο

Στην Αθήνα πάλι, υποψήφιοι δήμαρχοι βρέθηκαν – και μάλιστα ο ένας καλεί τον άλλο σε συστράτευση, σε περίπτωση που ένας εξ αυτών περάσει στον δεύτερο γύρο. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο «Βήμα της Κυριακής» για τον Χάρη Δούκα, ο υποψήφιος δήμαρχος του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζαχαριάδης, σχολίασε πως «επιβάλλεται να υπάρξει (σ.σ.: συνεργασία), όχι μόνο στον δεύτερο γύρο των εκλογών, αλλά και στη νέα διοίκηση του δήμου στην τετραετία που έρχεται».

Ηχοι από τζιτζίκια

Καλά όλα αυτά, όμως ο Χάρης Δούκας συμφωνεί; Προς το παρόν, ο υποψήφιος που θα στηριχθεί από το ΠΑΣΟΚ έβγαλε ένα βίντεο για τον Δεκαπενταύγουστο, σε μια άδεια Αθήνα όπου κυριαρχεί ο ήχος από τα τζιτζίκια – αυτή τη φορά, για να μιλήσει για το ζήτημα της ηχορύπανσης. Ο ήχος από τα τζιτζίκια, ως ένδειξη σιωπής, μάλλον καλύπτει γενικά το ΠΑΣΟΚ ως απάντηση στις προσκλήσεις για συνεργασία. Το ορόσημο, άλλωστε, για να αρχίσει μια τέτοια συζήτηση με στοιχειώδη σοβαρότητα είναι οι ευρωεκλογές και οι συσχετισμοί που θα φανούν εκεί.

Πρώτη φορά το 2023

Αυτό είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα παγκοσμίως αυτές τις μέρες, χάρη στο TikTok: το πρώτο προϊόν γυναικείας υγιεινής μιας χρήσης (έτσι λέμε καθωσπρέπει τις σερβιέτες και τα ταμπόν) εμφανίστηκε στην αμερικανική αγορά το 1896. Εκτοτε, οι εταιρείες έχουν παραγγείλει δεκάδες χιλιάδες μελέτες για να προσδιορίσουν την απορροφητικότητα των προϊόντων τους – σε όλες τα τεστ έγιναν με φυσιολογικό ορό. Η πρώτη έρευνα στην οποία χρησιμοποιήθηκε αίμα (και διαπιστώθηκε πως τα εν λόγω προϊόντα δεν ανταποκρίνονται στον βαθμό που διαφημίζεται στις πραγματικές ανάγκες των γυναικών) δημοσιοποιήθηκε στις 7 Αυγούστου του 2023. Δηλαδή μόλις πριν από εννιά ημέρες.