«Αυτό που θεωρούμε δεδομένο και “κανονικό” περιέχει τα πάντα – όχι μόνο το άγριο ή το παράδοξο» έλεγε τον Μάιο του 2022 ο Γιώργος Λάνθιμος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «ΝΣυν» για την προβολή τότε στο ΚΠΙΣΝ της «Βληχής», της δεύτερης ανάθεσης από την Εθνική Λυρική Σκηνή και το «ΝΕΟΝ» στο πρόγραμμα «The Artist on the Composer». «Ολα τα πράγματα απαιτούν εξερεύνηση και ανάλογα με τον τρόπο που τα κοιτάς ή βρίσκεσαι κοντά τους τη δεδομένη στιγμή μπορείς να ανακαλύψεις νέες καταστάσεις. Αλλά σε όλα μπορείς να βρεις πολλές διαφορετικές όψεις» συνέχιζε ο σκηνοθέτης για το φιλμ, που είναι γεμάτο από συμβολισμούς για την εναλλαγή κύκλων της ζωής, τα ζώα, το σκοτάδι και το φως. Εκεί όπου το φως του τηνιακού τοπίου εναλλασσόταν με φωτοσκιάσεις. Και ένα συνηθισμένο για την αγροτική οικονομία – και τις λαϊκές δοξασίες – κατοικίδιο έδειχνε από την αρχή τις διαθέσεις του για να γίνει «συμπρωταγωνιστής». Οι κατσίκες που περιφέρονται, τρέχουν, δείχνουν την κατεύθυνση στο αγροτικό όχημα εντάσσονται από την αρχή στους κύκλους – της ζωής και του θανάτου, της πίστης και της θυσίας – που στήνει ο Γιώργος Λάνθιμος μαζί με την Εμα Στόουν, τον Νταμιάν Μπονάρ, τις γυναίκες και τους άνδρες της μικρής κοινότητας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ