Οι πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων μπορούν ακόμα να προσβλέπουν σε μεγάλα κέρδη τα επόμενα τρίμηνα. Ο κλάδος παραμένει σε υψηλό όλων των εποχών, χάρη στην κλασική αναντιστοιχία προσφοράς – ζήτησης, επισημαίνουν οι αναλυτές. Οι αναλυτές της Clarksons υπολογίζουν ότι τα πλοία είναι σπάνια, ενώ οι παραγωγοί αυτοκινήτων αυξάνουν τις αποστολές για να αναπληρώσουν τα εξαντλημένα αποθέματα μετά τα χρόνια της πανδημίας. Η αύξηση των εξαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) συμβάλλει επίσης στην αύξηση των τονομιλίων, πρόσθεσαν. Επίσης η Fearnley Securities προβλέπει μια ισορροπημένη αγορά μέχρι το 2024, παρά την προβλεπόμενη αύξηση του στόλου κατά 8,1%. Ωστόσο αναμένεται νέο κύμα παραδόσεων νεότευκτων πλοίων από το 2024 και μετά, που θα μπορούσε να αυξήσει την ανάπτυξη του στόλου στο 10% το 2025, εξέλιξη που εγείρει ανησυχίες, σύμφωνα με τους Clarksons.

«Φουλάρισε» με πράσινη μεθανόλη στο Σουέζ

Η Γενική Αρχή για την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (General Authority for the Suez Canal Εconomic Zone) ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης επιχείρησης ανεφοδιασμού με μεθανόλη ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk, στο λιμάνι East Port Said, στις 17 Αυγούστου. Η διαδικασία διήρκεσε σχεδόν 6 ώρες. Αυτή η επιχείρηση είναι η πρώτη του είδους της στην Αίγυπτο, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Το πλοίο, που θα λάβει το επίσημο όνομά του τον προσεχή Σεπτέμβριο, είναι το πρώτο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο που λειτουργεί με πράσινα καύσιμα. Προμηθεύτηκε τη μεθανόλη από τη φορτηγίδα «Lara S» που ανήκει στον παγκόσμιο πάροχο υπηρεσιών OCI Global, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα του πράσινου ανεφοδιασμού. Το πλοίο της Maersk προμηθεύτηκε 500 τόνους πράσινης μεθανόλης στη ρότα που έχει χαράξει για την Κοπεγχάγη.

Πλούσιο ναυπηγικό πρόγραμμα

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της Maran Tankers εμπλουτίζεται καθώς, εντός των επόμενων ετών, οκτώ νεότευκτα δεξαμενόπλοια θα προστεθούν στον στόλο της. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, βρίσκονται υπό ναυπήγηση οκτώ suezmax tankers, τέσσερα εκ των οποίων συνδέονται με την ενεργοποίηση option της Maran Tankers σε πρόσφατο συμβόλαιο που είχε συνάψει με το ναυπηγείο New Times Shipbuilding για τη ναυπήγηση άλλων τεσσάρων suezmaxes. Τα οκτώ suezmaxes θα διαθέτουν χωρητικότητα 155.000 dwt έκαστο, θα φέρουν όλα την ελληνική σημαία και αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ Ιουνίου του 2026 και Μαΐου του 2027. Ο στόλος της Maran Tankers αριθμεί 55 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι τύπου VLCC, φέρουν την ελληνική σημαία και έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα.