Αίσθηση είχαν προκαλέσει τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου που ήθελαν τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd να εκφράζει ενδιαφέρον για την απόκτηση της Hyundai Merchant Marine (HMM). Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η γερμανική εταιρεία αποκλείστηκε από τον δεύτερο γύρο υποβολής προσφορών για την HMM.

H κορεάτικη ναυτιλιακή τέθηκε προς πώληση τον Ιούλιο, όταν η κρατική Korea Development Bank και η Korea Ocean Business Corp δήλωσαν ότι ήθελαν να πουλήσουν το 41% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το οποίο αξίζει περίπου 5,7 δισ. δολάρια.

Εμπορικός στόλος:

Οριακή μείωση δύναμης

Μείωση παρουσίασαν η δύναμη και η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου τον μήνα Ιούνιο 2023 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου για τον Ιούνιο παρουσίασε σε ετήσια βάση μείωση κατά 0,8%, ενώ μείωση κατά 0,2% είχε καταγραφεί και κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021. Η ολική χωρητικότητα από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 4% σε ετήσια βάση, ενώ μείωση κατά 2,2% είχε καταγραφεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021. Ειδικότερα, μείωση καταγράφηκε στα φορτηγά πλοία που ανέρχονται σε 362 (-3,5%) και τα δεξαμενόπλοια 423 (-5,2%) ενώ αύξηση παρουσίασαν τα επιβατηγά που ανήλθαν σε 763 (+2,6%), ενώ τα λοιπά πλοία ήταν 272 (+1,1%).

Θετική η ναυλαγορά

στα LNG carriers

Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές για τους ναύλους των LNG carriers στην αγορά spot, καθώς η έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys αναφέρει πως διαμορφώνονται σε επίπεδα άνω των 100.000 δολ./ημέρα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η συγκεκριμένη εικόνα είναι εμφανής τόσο δυτικά όσο και ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι ναύλοι για ένα LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ., σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους, διαμορφώνονται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των ναύλων στη spot αγορά για ένα πλοίο αντίστοιχων προδιαγραφών.

Αυτό, σύμφωνα με αναλυτές, καταδεικνύει ότι έχει σημειωθεί άνοδος της ζήτησης, αλλά οι εκτιμήσεις για το βραχυπρόθεσμο μέλλον της αγοράς δεν προκαλούν ανησυχία.