Ενα λογικό βήμα με σκοπό τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τη στιγμή που οι έρευνες δείχνουν πως αυτή η τελευταία είναι πιο επικίνδυνη για την παγκόσμια υγεία από ό,τι το κάπνισμα ή η κατανάλωση αλκοόλ; Ή μια κήρυξη πολέμου στα αυτοκίνητα, και δη στους φτωχότερους πολίτες, που αδυνατούν να αντικαταστήσουν το παλαιότερο αυτοκίνητό τους με ένα σύγχρονο και λιγότερο ρυπογόνο; Η συζήτηση μαίνεται στο Λονδίνο αλλά το μέτρο ήδη τέθηκε σε ισχύ: αρχής γενομένης από την Τρίτη, η πρωτεύουσα της Βρετανίας έγινε η μεγαλύτερη ζώνη χαμηλών εκπομπών στον κόσμο. Η επονομαζόμενη Ζώνη Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών (ULEZ) που επιβλήθηκε το 2019 στο κέντρο του Λονδίνου επεκτάθηκε στην ευρύτερη περιοχή του, στο επονομαζόμενο Greater London. Κάτι που σημαίνει ότι όποιος οδηγεί στην πόλη ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κατασκευασμένο πριν από το 2006, ή ένα ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο ταξινομημένο πριν από το 2015 πρέπει να καταβάλει εφεξής ένα ημερήσιο τέλος 12,5 στερλινών. Θα φροντίζουν για αυτό οι πολυάριθμες κάμερες του Λονδίνου – κάποιες από αυτές όμως ήδη βανδαλίστηκαν, ενώ η πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου συνοδεύτηκε από διαδηλώσεις διαμαρτυρίας και κάποια επεισόδια έξω από την Ντάουνινγκ Στριτ.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ