Στον αριθμό ρεκόρ των 5,6 εκατ. επιβατών έφτασε η επιβατική κίνηση της φετινής θερινής περιόδου από και προς τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, που ισοδυναμεί με αύξηση 8,59% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Ειδικότερα, από τις αρχές Ιουνίου έως το τέλος του Αυγούστου, μετακινήθηκαν συνολικά 5.613.856 επιβάτες, όταν την ίδια χρονική περίοδο το 2022 είχαν μετακινηθεί 5.169.646. Εξ’ αυτών, τα 3.007.125 επιβάτες ήταν από και προς το λιμάνι του Πειραιά, αύξηση 4,84% σε σχέση με την αντίστοιχη θερινή περίοδο του 2022. Η Ραφήνα εμφανίζει αύξηση
+5,76% (955.051 επιβάτες) ενώ το Λαύριο με 405.941 επιβάτες εκτοξεύεται στο +27,99%. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού με 1,2 εκατ. επιβάτες και αύξηση 15,23% σε σχέση με το 2022.
Στη Βουλή η πώληση
του λιμανιού της Ηγουμενίτσας
Ολοκληρώνεται σήμερα Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου που αφορά στην κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στον Ομιλο Grimaldi, ο οποίος κατέβαλε τίμημα 84,17 εκατ. ευρώ για την αγορά των μετοχών του Οργανισμού. Παράλληλα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο οι δήμοι της περιοχής θα λαμβάνουν το 3,5% των ετήσιων εσόδων των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Επίσης με το ίδιο σχέδιο νόμου τροποποιείται η σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Πλέον, τα έργα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως έγινε και για το λιμάνι του Πειραιά, θα ελέγχονται από ανεξάρτητο μηχανικό και θα εγκρίνονται από την Περιφέρεια. Το αμέσως επόμενο διάστημα το σχέδιο νόμου θα εισαχθεί στην ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.
Παραλαβή νεότευκτου πλοίου
Το δεύτερο νεότευκτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro που ανήκει στην κλάση «G5» προστέθηκε πρόσφατα στον στόλο του Ομίλου Grimaldi και θα αναπτυχθεί σύντομα μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής. Πρόκειται για το «Great Lagos». Με μήκος 250 μέτρων, πλάτος 38 μέτρων και 45.684 dwt τα πλοία κλάσης «G5» όπως είναι το Great Lagos μπορούν να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU (ισοδύναμες μονάδες αυτοκινήτων) και 2.000 TEU (container είκοσι ποδών). Σε σύγκριση με τα πλοία της κλάσης G4, τα νέα έχουν διπλάσια χωρητικότητα σε containers, ενώ λόγω σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων επιτρέπουν μείωση των εκπομπών CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τα άλλα πλοία πολλαπλών χρήσεων του Ομίλου Grimaldi.