Υπό ιδανικές συνθήκες, οι υποψήφιοι θα έπρεπε να επιλέγουν το αντικείμενο των σπουδών τους ελεύθερα, χωρίς εξωτερικές πιέσεις και χωρίς τη δαμόκλειο σπάθη της αγοράς εργασίας. Ωστόσο, η ελληνική πραγματικότητα της μετά-κρίσης εποχής και οι διεθνείς εξελίξεις κάνουν την επιλογή γνωστικού αντικειμένου μια δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία. «Οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης βρίσκονται σίγουρα ψηλά στη λίστα των κριτηρίων των νέων σπουδαστών», επισημαίνει ο διευθυντής των φροντιστηρίων «Ομόκεντρο» και εκπαιδευτικός αναλυτής Αντώνης Φλωρόπουλος. Οπως φαίνεται από τα στοιχεία ΔΥΠΑ, πάντως, το οποιοδήποτε πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην εύρεση εργασίας. Μόλις ένας στους πέντε (21,3%) εγγεγραμμένους ανέργους έχει ολοκληρώσει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Επιπλέον, ρόλο παίζει η τοποθεσία της σχολής, καθώς βλέπουμε τις σχολές της περιφέρειας (σχολές εκτός Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας) να σημειώνουν τις μεγαλύτερες πτώσεις – οι σπουδές στην επαρχία συνεπάγονται σημαντικές δαπάνες». Σύμφωνα με τη σύμβουλο σταδιοδρομίας Ελένη Αλπανίδου, όμως, ψηλά στη λίστα των κριτηρίων επιλογής των υποψηφίων είναι «το αντικείμενο και το πρόγραμμα σπουδών, σε συνδυασμό με τα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και το αποτέλεσμα της σύγκρισης προγραμμάτων σπουδών μεταξύ τους». Εξίσου σημαντικό κριτήριο αποτελεί η «αίγλη» του εκάστοτε ιδρύματος, ενώ συχνά υπάρχει δυσπιστία απέναντι σε νέα τμήματα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ