Αντιμέτωπη με τον σκληρό ανταγωνισμό άλλων βιομηχανικών και επιχειρηματικών κλάδων που επιδιώκουν τη χρήση πράσινων καυσίμων, η ναυτιλία δυσκολεύεται να επιτύχει τους στόχους στην πορεία για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Σύμφωνα με τη φετινή έκδοση του «Maritime Forecast to 2050» του Νορβηγικού Νηογνώμονα DNV, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα δυσκολευτεί να εξασφαλίσει επαρκή προμήθεια καυσίμων με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, καθώς και άλλοι κλάδοι τα «διεκδικούν» και η αναμενόμενη παραγωγή δεν θα επαρκεί να καλύψει όλες τις ανάγκες.Η αυξανόμενη ρυθμιστική πίεση για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων και των αυστηρότερων στόχων που έθεσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙMO) τον περασμένο Ιούλιο, σημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει τώρα να καταφέρει μείωση των εκπομπών κατά 20% έως το 2030 και μηδενικές εκπομπές έως ή κοντά στο 2050. Για να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση 17 εκατομμυρίων τόνων ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) ετησίως έως το 2030, η ναυτιλία πρέπει να εξασφαλίσει πρόσβαση σε ένα εντυπωσιακό 30%-40% της προβλεπόμενης παγκόσμιας διαθεσιμότητας καυσίμων ουδέτερου αποτυπώματος σε άνθρακα. Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να επικεντρωθούν, πέρα από τα καύσιμα, και στο τι μπορεί να γίνει άμεσα για την επίτευξη της βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης και συνεπώς μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ