Δεν θα μείνει δημοφιλές μοντέλο που να μην έχει έστω μία εξηλεκτρισμένη έκδοση, είτε σε plug-in εκδοχή είτε σε αμιγώς ηλεκτρική. Τα νέα πλάνα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ως κεντρική «φωτογραφία» τους μία… πρίζα! Δεκάδες νέα μοντέλα θα μοστράρουν στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών, με κοινό παρονομαστή την κίνησή τους αμιγώς με ηλεκτροκινητήρα. Η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen Τόμας Σάφλερ είναι σαφής: «Μέχρι το 2027 θα προσφέρουμε ως μάρκα έντεκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα». Το αναθεωρημένο πλάνο της Volkswagen, που προβλέπει περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, σε σχέση με προγενέστερα και πιο συγκρατημένα σχέδιά της, οφείλεται στο γεγονός ότι ο γερμανικός όμιλος ποντάρει στις νέες πλατφόρμες που ήδη έχει λανσάρει και πάνω σ’ αυτές θα πατήσουν και άλλα νέα μοντέλα. Ο εξηλεκτρισμός παρασύρει και τα πιο δημοφιλή μοντέλα, όπως το VW Golf, που τα επόμενα χρόνια θα μπει στην πρίζα και θα φουλάρει με ρεύμα. Παρά τα αισιόδοξα σενάρια η Volkswagen έχει να αντιμετωπίσει τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και άλλες φίρμες. Οπως είναι η μείωση του κόστους παραγωγής των ηλεκτρικών, που ευελπιστούν ότι τα επόμενα χρόνια θα βοηθήσει ώστε οι τιμές να εξομοιωθούν με τις τιμές των μοντέλων βενζίνης. Αυτό με βάση παλαιότερες δηλώσεις τους θα συμβεί μετά το 2025! Και πάνω σε αυτό η Volkswagen εργάζεται δυναμικά, με κομβικό ρόλο να παίζει το κόστος των μπαταριών, που προς το παρόν αποτελούν το 30% του κόστους κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης, το μεγαλοστέλεχος της Volkswagen πιστεύει ότι ο πόλεμος τιμών δεν οδηγεί σε βιώσιμες καταστάσεις, και η εταιρεία του αποφεύγει αυτού του είδους τις πρακτικές, ενώ η εμπειρία έχει αποδείξει ότι η συρρίκνωση τιμών δεν επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ούτε επιπλέον μερίδια σε όσες φίρμες το υιοθετούν. Εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό Golf, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα εστιάσει την προσοχή της και στη διεύρυνση της γκάμας της στην κατηγορία των crossover και των SUV. Σχεδόν ένας στους δύο στην Ευρωπαϊκή Ενωση αγοράζει ένα μοντέλο της δημοφιλούς κατηγορίας, οπότε ο εξηλεκτρισμός και σ’ αυτά τα μοντέλα θα τα φέρει ακόμη πιο κοντά στο καταναλωτικό κοινό.

STELLANTIS: ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ. Η σταδιακή μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι στο βασικό μενού του ομίλου Stellantis, με τον CEO της φίρμας Κάρλο Ταβάρες να ανακοινώνει ένα μεγαλόπνοο πλάνο έως το 2030.

Ο μεγάλος όμιλος που αποτελείται από 14 μάρκες ευελπιστεί ότι έως το 2030 το 70% των πωλήσεών της θα προέρχεται από τα ηλεκτρικά ή τα εξηλεκτρισμένα και plug-in μοντέλα! Και σ’ αυτόν τον όμιλο ο άσος είναι οι νέες πλατφόρμες, που έχει αναπτύξει και θα αναπτύξει, πάνω στις οποίες θα πατήσουν τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Διακαής πόθος της Stellantis είναι να έχει τέσσερις νέες πλατφόρμες όπου θα «χτιστούν» οι νέες ηλεκτρικές προτάσεις της, σε συνδυασμό με τις νέες, εξελιγμένες τεχνολογικά μπαταρίες, που εκτοξεύουν τις αυτονομίες τους. Μία από τις φίρμες της Stellantis είναι η Peugeot και έως το 2025 η εταιρεία με σήμα το λιοντάρι θα είναι απολύτως εξηλεκτρισμένη με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε κάθε διαθέσιμο μοντέλο της, σε συνδυασμό και με τις νέες υβριδικές εκδόσεις. Αλλά και η Opel επανέλαβε στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Μόναχο ότι έως το 2024 κάθε μοντέλο της γκάμας θα διαθέτει μία ηλεκτρική έκδοση, ενώ από το 2025 κάθε νέο μοντέλο Opel θα λανσάρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Ο,τι ακριβώς προβλέπει και ο εξηλεκτρισμός για τις Jeep, Fiat, Alfa Romeo κ.ά.