Ο αριθμός των κενών δρομολογίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχει αυξηθεί απότομα στο διάστημα που η Κίνα γιορτάζει τη Χρυσή Εβδομάδα (Golden Week), και συγκεκριμένα από 1 έως 8 Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με τη Sea-Intelligence. Στα τέλη Αυγούστου η Sea-Intelligence είχε προειδοποιήσει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν μειώσει μόλις κατά 3% τη χωρητικότητα κατά τη διάρκεια της περιόδου των τεσσάρων εβδομάδων που περιλαμβάνει την ίδια τη Χρυσή Εβδομάδα και τις τρεις εβδομάδες που ακολουθούν, έναντι 12,9% μείωσης της χωρητικότητας κατά το τελευταίο προ πανδημίας έτος 2019. Οπως ανέφερε το Seatrade Maritime News, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες MSC και Maersk είχαν ανακοινώσει την ακύρωση 11 και πέντε δρομολογίων αντίστοιχα για την περίοδο της Χρυσής Εβδομάδας, όμως τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι εταιρείες ανακοίνωσαν επιπλέον 29 κενά δρομολόγια.
Εναν χρόνο οι περιορισμοί
στη Διώρυγα του Παναμά
Η Αρχή Διώρυγας του Παναμά (ACP) ανακοίνωσε ότι τα ημερήσια όρια διέλευσης και οι περιορισμοί στη βύθιση των πλοίων θα παραμείνουν σε ισχύ μέχρι το επόμενο έτος και προειδοποιεί ότι θα μπορούσε να προβεί σε πρόσθετες μειώσεις της διέλευσης εάν η ξηρασία συνεχιστεί. «Η μείωση των καθημερινών διελεύσεων είναι αιτία της καθυστέρησης που παρατηρείται στη διέλευση των πλοίων, καθώς μόνο 32 πλοία μπορούν να διέρχονται κάθε μέρα, από 36 πλοία σε κανονικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βύθισμα είναι 13,4 μέτρα. Εάν πρέπει να εξετάσουμε τη μείωση της διέλευσης, θα το κάνουμε, αλλά δεν θα μειώσουμε το βύθισμα. Αν το κάνουμε αυτό, θα επηρεάσει το 70% των φορτωτών μας» δήλωσε ο διαχειριστής του ACP, Ricaurte Vasquez.
Μνημόνιο συνεργασίας
Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν η Ενωση Λιμένων Ελλάδος και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εφοδιαστών Πλοίων-Εξαγωγέων με στόχο να προχωρήσουν από κοινού πρωτοβουλίες, ενέργειες και δράσεις που θα κριθούν αμοιβαία επωφελείς. Οι δράσεις αφορούν μεταξύ άλλων την ανταλλαγή στοιχείων, πληροφοριών, τεχνογνωσίας και μελετών κοινού ενδιαφέροντος για την προώθηση των θαλάσσιων μεταφορών, την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και ιδεών με γνώμονα την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την κάλυψη των υφιστάμενων και μελλοντικών αναγκών των λιμένων, την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας των λιμένων, τη βελτίωση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού και τη βελτίωση συνολικά της ποιότητας των υπηρεσιών που κάθε πλευρά παρέχει. «Προχωράμε ούτως ώστε όλοι μαζί να λύνουμε τα προβλήματα που αφορούν τα λιμάνια και κατ’ επέκταση τους χρήστες» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, Θανάσης Λιάγκος.