Oταν το Μουσείο Καλών Τεχνών του Σεντ Πίτερσμπεργκ της Φλόριντα αποφάσιζε να περιοδεύσει την ήδη επιτυχημένη έκθεσή του «From Chaos to Order» με ελληνικές αρχαιότητες σε μουσεία της Φλόριντα, της Νότιας Καρολίνας και στη συνέχεια των δυτικών πολιτειών, δεν περίμενε ότι θα έμπαινε στο μάτι του κυκλώνα. Αφορμή στάθηκε η συνεργασία με το Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ, όπου σύμφωνα με το πρόγραμμα θα έκανε στάση η έκθεση στις αρχές της χρονιάς. Το προσωπικό του μουσείου ήταν επιφυλακτικό απέναντι στην έκθεση αφού 57 από τα εκθέματα δεν συνοδεύονταν από λεπτομερή στοιχεία προέλευσης καθώς εκτιμάται ότι είχαν απομακρυνθεί από την Ελλάδα το 1970. Ολες οι αρχαιότητες είχαν έρθει στην κατοχή του μουσείου ως δάνειο από τη συλλογή του επιχειρηματία Σολ Ράμπιν. Κανένα αντικείμενο επισήμως δεν είχε αποκτηθεί μέσω λαθρανασκαφής, αλλά αντίθετα κάποια είχαν αγοραστεί από πωλητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν κατηγορηθεί για διακίνηση κλεμμένων αρχαιοτήτων.

Εχοντας και το Μουσείο του Ντένβερ στο πρόσφατο παρελθόν του ένα σκάνδαλο όπου τέσσερα αντικείμενα επεστράφησαν στην Καμπότζη, ο διευθυντής Κρίστοφερ Χάινριχ πρότεινε την αναβολή της έκθεσης με την ελπίδα ότι τα ζητήματα προέλευσης θα μπορούσαν να επιλυθούν. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και έναν μήνα αργότερα ο επιμελητής της έκθεσης Μάικλ Μπένετ τέθηκε σε αργία και στη συνέχεια απολύθηκε από το μουσείο. Οι επικεφαλής του Μουσείου του Σεντ Πίτερσμπεργκ σε ερώτημα των «New York Times» αρνήθηκαν να σχολιάσουν τους ακριβείς λόγους που τους οδήγησαν στην απομάκρυνση του Μπένετ, αλλά σε ανακοίνωσή τους τόνισαν τη σημασία της τήρησης των υψηλών προτύπων σ’ έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο αρχαιοτήτων. Ακόμα, δήλωσαν ότι ξεκίνησαν πλήρη έλεγχο της προέλευσης της συλλογής του μουσείου.

Η υπόθεση φανερώνει τη διγλωσσία που υπάρχει πλέον στο ζήτημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων. Τη στιγμή που πολλά μουσεία ενδιαφέρονταν να εκθέσουν αρχαία αντικείμενα χωρίς να κοιτούν επιμελώς την καταγωγή τους ή την ιδιοκτησία τους, τις τελευταίες δεκαετίες αρκετοί επιμελητές έχουν υιοθετήσει αυστηρά πρωτόκολλα ώστε να διασφαλίσουν ότι τα εκθέματα δεν έχουν κλαπεί ή λεηλατηθεί.