Με ταχύτατους ρυθμούς τρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη με την Ελλάδα να παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Το 2022 στην ΕΕ ο κύκλος εργασιών στις ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021 που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρά και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.
Σε αυτό το περιβάλλον οι ελληνικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο τη χρονιά που πέρασε εμφάνισε αύξηση κατά 10% με κύκλο εργασιών στα 15,84 δισ. ευρώ και αναμενόμενη αύξηση για το 2023 κατά 9% στα 17,33 δισ. ευρώ. Μάλιστα αναμένεται ότι φέτος το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγοραστών στο σύνολο των χρηστών Διαδικτύου θα προσεγγίσει σύμφωνα με εκτιμήσεις το 80%.
Εκθεση της ΕΕ
Σύμφωνα με έκθεση της ΕΕ οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναμένεται να βασίζεται σε πιο αποτελεσματικές παραδόσεις και επιστροφές, καθώς και σε πιο οικολογικά πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής. Αναμένεται ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για τη χώρα μας είναι εμφανές πως η χρήση του Ιnternet από το 79% του 2021 ενισχύθηκε σε 84% τη διετία 2022 και 2023 ενώ οι έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται ήδη από το 51% το 2019 στο 75% το 2023.