Στη δεύτερη φάση μπαίνει το έργο MEGURI2040, υπό την ηγεσία του ιαπωνικού ιδρύματος Nippon, που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλήρως αυτόνομου πλοίου με σαφή στόχο: την εφαρμογή όλων των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης έως το 2025, που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης. Στο επίκεντρο του έργου, η Furuno έχει δεσμευτεί να παρέχει όλες τις απαιτούμενες τεχνολογίες και αισθητήρες. Το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην επίτευξη αυτού του κύριου στόχου μέσω τεσσάρων βασικών τομέων: διεξαγωγή δοκιμών επίδειξης με τη χρήση τεσσάρων διαφορετικών τύπων σκαφών, τυποποίηση των τεχνολογιών για μελλοντική εμπορική αξιοποίηση, ενίσχυση της διαδικασίας ανάπτυξης με την περαιτέρω βελτίωση των εργαλείων προσομοίωσης, των μεθόδων υπολογισμού εκτίμησης κινδύνου κ.λπ. και προετοιμασία της κοινωνίας για αυτόν τον σημαντικό μετασχηματισμό.
Καλή χρονιά για την κρουαζιέρα
στο Ηράκλειο
Κατέπλευσε πρόσφατα στο λιμάνι του Ηρακλείου για πρώτη φορά το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο «Crystal Symphony», της εταιρείας Crystal Cruises. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης και στελέχη του λιμανιού, στο πλαίσιο της εθιμοτυπικής επίσκεψης, μετέβησαν στο κρουαζιερόπλοιο όπου τους υποδέχθηκε ο καπετάνιος Willheim Nenada. Με την ευκαιρία της επίσκεψης ο Μ. Παπαδάκης επεσήμανε ότι το 2023 είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά για το λιμάνι του Ηρακλείου από άποψη επισκεψιμότητας των κρουαζιερόπλοιων. Αυτή τη στιγμή τα στατιστικά της κρουαζιέρας δείχνουν μια αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων – φτάνουν στα 179 έναντι των 167 το 2022.
Μικρή πτώση των ναύλων στα LNG carriers
Σε πτώση βρίσκονται οι ναύλοι των LNG carriers, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά του Σουέζ. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι για ένα LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκαν πρόσφατα στα $165.000/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $150.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Η συγκεκριμένη εξέλιξη φαίνεται να αντανακλά κάποια πτωτική πορεία της ζήτησης, ενώ η διαφορά στους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ δύναται να σημαίνει ότι η ζήτηση παραμένει σχετικά ισχυρότερη ανατολικά του Σουέζ.