Τη γαλλική σημαία ύψωσε η JP Morgan στα δύο πρώτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που εντάχθηκαν στο χαρτοφυλάκιό της και ελέγχει μέσω της γαλλικής εταιρείας Orion Global Transport France (OGTF), η οποία συστάθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022. Τα δύο πλοία είναι τα «Orion Bohemia» και «Orion Monet». Και τα δύο είναι ναυπήγησης 2022 και μεταφορικής ικανότητα 173.000 κυβικών μέτρων το ένα. Η OGTF δήλωσε ότι τα πλοία ναυλώνονται σε «κορυφαίες διεθνείς ενεργειακές εταιρείες». Ναυλομεσίτες καταγράφουν τη Shell και την BP ως ναυλωτές των δύο πλοίων, αντίστοιχα. Η OGTF, όπως ανακοινώθηκε, ιδρύθηκε από θεσμικούς επενδυτές, με σύμβουλο την Global Transportation Group της JP Morgan Global Alternatives. Ο στόλος της περιλαμβάνει πέντε πρόσφατα παραδομένα νεότευκτα πλοία LNG.

Συνεργασία Ελλάδας

– Ν. Κορέας

Η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Κορέας θα πρέπει να επεκταθεί και στην ενσωμάτωση της ελληνικής παραγωγής εξοπλισμού πλοίων, σε πλοία που ναυπηγούνται στη Νότια Κορέα. Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στη διάρκειας συνάντησής του με τον πρεσβευτή της Δημοκρατίας της Κορέας Jung IL Lee. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε φιλικό κλίμα και επιβεβαιώθηκαν οι εξαιρετικές σχέσεις των δύο χωρών. Ο Στυλιανίδης έκανε σαφές ότι από ελληνικής πλευράς επιδιώκεται περαιτέρω συνεργασία και στον ναυπηγικό τομέα, δεδομένου ότι τα κορεατικά ναυπηγεία αποτελούν διαχρονικά σημαντικότατο επιχειρηματικό εταίρο των ελλήνων πλοιοκτητών. Η βιομηχανία ναυτιλιακού εξοπλισμού είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος τομέας της ελληνικής ναυτιλίας με προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, πρόσθεσε ο Στυλιανίδης.

Εκτίναξη ναύλων στα capesize

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων capesize, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, εκτοξεύτηκε την προηγούμενη Παρασκευή 11% υψηλότερα στα 27.400 δολ. την ημέρα και βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2022. Συνολικά την προηγουμένη ο μέσος ημερήσιος ναύλος κατάγραψε άνοδο 33,7%. Ο μέσος ναύλος των capesize πλοίων ακολουθεί συνεχώς ανοδική ρότα, εξαιρουμένων κάποιων πρόσκαιρων πτώσεων, από τις 5 Σεπτεμβρίου που άγγιξε τα χαμηλά έξι μηνών. Αναλυτές εκτιμούν ότι για μερικές εβδομάδες τα κέρδη θα είναι ικανοποιητικά. Να σημειωθεί ότι τα παράγωγα ναύλων κατέγραφαν κέρδη μέχρι την προηγούμενη Παρασκευή, ωστόσο γενικότερα η καμπύλη αποδόσεων ακολουθεί πτωτική τάση μέχρι και τον Φεβρουάριο. Οι αναλυτές του Baltic Exchange απέδωσαν την άνοδο της Παρασκευής στους ναύλους των capesize σε συμφωνίες ναύλωσης τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό.