Τη συνέχιση της ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, για διάστημα επιπλέον 8 χρόνων, έναντι 453 εκατ. ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ), δρομολογεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ). Η διοίκηση του Οργανισμού προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική». Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχιση της παραχώρησης των 63 γραμμών του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ. Οι γραμμές αυτές, λόγω έλλειψης λεωφορείων στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες, τα τρία τελευταία χρόνια εκτελούνται από εταιρείες των ΚΤΕΛ μέσω συμβάσεων με τον ΟΑΣΑ.
Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο τμήματα, με τους συμμετέχοντες να καλούνται να υποβάλουν προσφορές για το ένα ή και τα δύο τμήματα:
n Το πρώτο αφορά 25 γραμμές της Ανατολικής Αττικής (προϋπολογισμού 196 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τις τυπικές καθημερινές μέρες θα πραγματοποιούνται 1.188 δρομολόγια από 96 οχήματα, 30 εκ των οποίων αρθρωτά και 5 midi.
n Το δεύτερο αφορά 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής (προϋπολογισμού 204 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τις τυπικές καθημερινές μέρες θα πραγματοποιούνται 1.757 δρομολόγια από 115 οχήματα, 3 εκ των οποίων midi.
Οι όροι
Τα λεωφορεία που θα πρέπει να διαθέτουν οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ που θα αναλάβουν την εξυπηρέτηση των 63 γραμμών για 8 χρόνια, έναντι 453 εκατ. ευρώ, ανέρχονται συνολικά σε 211. Υπενθυμίζεται ότι το κόστος αγοράς 250 καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων, βάσει σχετικής σύμβασης που υπέγραψε πρόσφατα το υπουργείο Μεταφορών, ανέρχεται στο ποσό των 125,2 εκατ. ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ). Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΟΑΣΑ, οι ανάδοχοι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν καινούργια, ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI ή νεότερα, με χαμηλό δάπεδο.
Στους όρους του διαγωνισμού περιγράφονται και οι ελάχιστες απαιτήσεις των οχημάτων. Για παράδειγμα, θα πρέπει να φέρουν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα ικανών διαστάσεων, να διαθέτουν κάμερες ελέγχου των θυρών, καθίσματα «αντιβανδαλιστικού τύπου», χαμηλό αντιολισθητικό δάπεδο και επαρκές σύστημα κλιματισμού. Η συντήρηση των οχημάτων θα καλύπτεται επίσης εξ ολοκλήρου από τον ανάδοχο. Ως τη λήξη του πρώτου έτους της σύμβασης, θα πρέπει να λειτουργεί τουλάχιστον ένα αμαξοστάσιο για κάθένα από τα δύο τμήματα της σύμβασης. Στους όρους του διαγωνισμού περιλαμβάνονται προβλέψεις και για το προσωπικό που θα πρέπει να απασχολούν οι ανάδοχοι.
Οι οδηγοί
Οσον αφορά τους οδηγούς, θα πρέπει να προσληφθούν τουλάχιστον 2,7 οδηγοί ανά όχημα. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, με τον μέσο γενικό κύκλο εργασιών κατά τα τελευταία 5 χρόνια (ή λιγότερα, αν είναι νεότερες εταιρείες) να φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 20 εκατ. ευρώ να προέρχονται από οδικές επιβατικές μεταφορές. Επιπλέον, κατά την τελευταία 5ετία απαιτείται να έχουν αναλάβει τουλάχιστον μία ανάλογη σύμβαση επιβατικών μεταφορών (δημόσιων ή ιδιωτικών) με μέγεθος στόλου τουλάχιστον 50 λεωφορεία. Δεν αποκλείεται επίσης το ενδεχόμενο μέρος της σύμβασης να δοθεί ως υπεργολαβία σε τρίτες εταιρείες. Οι προθεσμίες για την υποβολή των προσφορών αναμένεται να οριστούν σε δεύτερο στάδιο, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.