Ενα δισεκατομμύριο ώρες: ο καθημερινός χρόνος παρακολούθησης βίντεο παγκοσμίως. Πεντακόσιες ώρες επιπλέον υλικού ανεβάζονται στην ιστοσελίδα κάθε λεπτό. Η στατιστική αυτή κρύβεται πίσω από τη μιντιακή επανάσταση που αναλύει ο Mark Bergen, κορυφαίος συντάκτης σε θέματα τεχνολογίας στο Bloomberg, στο βιβλίο «Like, comment, subscribe», το οποίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τον «Ψυχογιό» (στην καλή μετάφραση του Γιώργου Μπαρουξή) στις 7 Δεκεμβρίου. Και η επανάσταση αυτή δεν είναι άλλη από το YouTube, το οποίο ίδρυσαν το 2005 οι Τσαντ Χάρλεϊ, Στιβ Τσεν και Τζουντ Καρίμ, πρώην υπάλληλοι όλοι της PayPal. Το βιβλίο καταγράφει το τεχνολογικό και επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από το YouTube μέσα από τις αφηγήσεις των ανθρώπων που το διαχειρίζονται και διάσημων αστέρων που γεννήθηκαν χάρη σ’ αυτό. Κυρίως, όμως, αποτυπώνει τη βασική «επαναστατική ιδέα» του: άσε τον καθένα να αναμεταδίδει περιεχόμενο online και να βγάζει χρήματα από αυτό. Από αυτό προδημοσιεύουμε σήμερα δύο αποσπάσματα για τα σχόλια κάτω από τα βίντεο και τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν οι υπάλληλοι στη διάρκεια της Αραβικής Ανοιξης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ