Ασφαλώς δεν είναι εύκολο να υπερπηδήσουμε τα εμπόδια που ορθώνει το άρθρο 16 του Συντάγματος για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών ΑΕΙ. Ετσι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να καταθέσει προς ψήφιση νόμο και πριν από την ολοκλήρωση της αναγγελθείσας αναθεώρησης του άρθρου 16 ήταν λογικό να προκαλέσει αντιδράσεις που πύκνωσαν μετά τη δημοσίευση της γνωμοδότησης, την οποία συντάξαμε από κοινού με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και όπου υποστηρίξαμε ότι υπάρχουν περιθώρια ανάληψης νομοθετικών πρωτοβουλιών στο πεδίο της μη κρατικής ανώτατης εκπαίδευσης (Β. Σκουρής/Ε. Βενιζέλος, «Η σύμφωνη με το ενωσιακό δίκαιο ερμηνεία του άρθρου 16 παρ. 5 και 8 του Συντάγματος», Εκδόσεις Σάκκουλα, 2024). Τα περιθώρια αυτά στηρίζονται (όχι μόνο, αλλά) κυρίως στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ιδίως στις καθοριστικές για την ενιαία εσωτερική αγορά θεμελιώδεις ελευθερίες με κυρίαρχη την ελευθερία εγκατάστασης επιχειρήσεων, οι οποίες ήδη λειτουργούν σε άλλο κράτος – μέλος της Ενωσης και επιθυμούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ