Ο υπουργός Παιδείας έστειλε ερμηνευτική εγκύκλιο με την οποία υπενθυμίζει ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα να διεξαχθεί η εξεταστική στα πανεπιστήμια ψηφιακά. Ωστόσο, όπως όλοι ξέρουν, τα τελευταία είναι αυτοδιοίκητα. Επομένως, οι πανεπιστημιακοί αποφασίζουν πώς θα εξεταστούν οι φοιτητές. Με άλλα λόγια: η κυβερνητική πρωτοβουλία δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα το οποίο έχει δημιουργηθεί εξαιτίας των καταλήψεων Σχολών απ’ όσους αντιδρούν στην ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ.
Η κυβέρνηση, η οποία έχει ποντάρει πολλά τόσο στην προηγούμενη όσο και στην τωρινή της θητεία στη μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης – κάποτε δήλωνε ότι είναι με τη βιβλιοθήκη κι όχι με τη βαριοπούλα – έχει υποχρέωση να βρει λύση αμέσως.
Γιατί κανένας «πολυδύναμος εκσυγχρονισμός» δεν είναι εφικτός αν τα πανεπιστήμια της χώρας λειτουργούν το 2024 με τους αυτοματισμούς της πρώιμης Μεταπολίτευσης. Ούτε μπορεί να αναβαθμιστεί η δημόσια παιδεία με κλειστά ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν οι κυβερνώντες εδώ είναι πολύ μεγαλύτερο από τις επιπτώσεις μιας χαμένης εξεταστικής – οι οποίες δεν είναι διόλου αμελητέες. Η προσήλωση της κυβέρνησης στη μεταρρυθμιστική της ατζέντα δεν φαίνεται μόνο από τον αριθμό των σχετικών νομοσχεδίων που καταθέτει. Θα κριθεί κι από την ικανότητά της να υπερβεί στην πράξη τα εμπόδια που βάζουν ορισμένοι στην εκσυγχρονιστική διαδικασία.