Κερδίζει έδαφος η ιδέα κάποιου είδους εισφοράς με βάση τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στα πλοία, μεταξύ των χωρών-μελών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), καθώς πολλές προτάσεις έχουν κατατεθεί προς αυτή την κατεύθυνση, με πολλές διαφορές όμως μεταξύ τους. Πολλά θα κριθούν στην επόμενη σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, την επονομαζόμενη MEPC81, που θα πραγματοποιηθεί στις 18-22 Μαρτίου στο Λονδίνο. Ο ΙΜΟ μελετά διάφορα μέτρα για να συγκεντρώσει χρήματα για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Οι δύο βασικοί στόχοι των μέτρων αυτών είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας και η κάλυψη της ψαλίδας κόστους μεταξύ των συμβατικών καυσίμων και των εναλλακτικών χαμηλών εκπομπών, καθώς ο ΙΜΟ έχει πλέον ως στόχο από τον Ιούλιο του 2023 τον καθαρό μηδενισμό των εκπομπών μέχρι το 2050. Με βάση τις προτάσεις στον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ, υπάρχουν περίπου 50 χώρες που υποστηρίζουν τώρα κάποιο είδος συστήματος κατ’ αποκοπή συνεισφοράς στον ΙΜΟ, δήλωσε στους Loyd’s List ο Simon Bennett, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ