Δύο γεγονότα που δεν βρίσκονταν στον ορίζοντα το προηγούμενο καλοκαίρι, οπότε και πήρε το εισιτήριο για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας, καθιστούν τη διακαλλιτεχνική, υβριδική εικαστική εγκατάσταση «Ξηρόμερο/Dryland» πιο επίκαιρη από ποτέ. Το πρώτο – με τη σειρά που συνέβησαν – είναι η κακοκαιρία Ντάνιελ και οι συνέπειές της στον Θεσσαλικό κάμπο, που έρχονται σε αντιδιαστολή με την ετυμολογία του τίτλου. Και δεύτερον οι πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις των αγροτών, καθώς το θέμα του έργου που δημιούργησαν οι Θανάσης Δεληγιάννης, Ελια Καλογιάννη, Γιώργος Κυβερνήτης, Γιάννης Μιχαλόπουλος, Φώτης Σαγώνας σε επιμέλεια Πάνου Γιαννικόπουλου, έχει ως επίκεντρό του τον αγροτικό πληθυσμό και τις εργασίες στα χωράφια. Ενας από τους βασικούς άξονες του «Ξηρόμερου/Dryland» θα είναι το δίπολο εκκλησίας – στην οποία παραπέμπει το βυζαντινότροπης αρχιτεκτονικής στην όψη του ελληνικό περίπτερο στους Κήπους της Βενετίας – και αγροτικής αποθήκης στην οποία θα προσομοιάζει το εσωτερικό του. Ενας δεύτερος εξίσου σημαντικός, εκείνος του πανηγυριού που θα υπονοείται και κυρίως κάποιες αθέατες, περισσότερο πένθιμες πτυχές του. Παρούσα θα είναι και με μια οικολογική διάσταση καθώς στο επίκεντρο του περιπτέρου θα βρίσκεται ένα λειτουργικό μεν, κλειστό δε ποτιστικό μηχάνημα. Η ελληνική συμμετοχή ευελπιστεί να προσελκύσει τους επισκέπτες της διοργάνωσης και με τις περφόρμανς που έχουν προγραμματιστεί στον περιβάλλοντα χώρο. Εθνικός επίτροπος για φέτος είναι το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ