Η συνάντηση αυτή με τον διεθνή καλλιτέχνη (σκηνοθέτη, χορογράφο, περφόρμερ, εικαστικό, σχεδιαστή κόμικ) Δημήτρη Παπαϊωάννου έγινε την Κυριακή 10 Μαρτίου το μεσημέρι, στο γραφείο της γενικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ελίζ Ζαλαντό, μέσα στο Ολύμπιον της πλ. Αριστοτέλους και λίγο μετά τη συνομιλία του με τους δημοσιογράφους στο πλαίσιο του αφιερώματος στο κινηματογραφικό έργο του που οργάνωσε φέτος το ΦΝΘ. Στο Φεστιβάλ παρουσιάστηκε η βιντεο-εγκατάστασή του με τίτλο «Inside» και η παράλληλη κινηματογραφική απεικόνιση των παρασκηνίων του Inside, με τίτλο «Backside», στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών. Επιπλέον, προβλήθηκαν οι μικρού μήκους ταινίες του «Nowhere» και «Primal Matter», όπου χορογραφεί εκ νέου το θεατρικό του έργο μέσα από τις ιδιότητες του κινηματογραφιστή και του μοντέρ. Τέλος, το ντοκιμαντέρ της Εύας Στεφανή πάνω στην περιοδεία της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός» στις ευρωπαϊκές σκηνές προβλήθηκε ως work in progress. Μιλώντας με τους δημοσιογράφους ο Παπαϊωάννου αποκάλυψε αρκετά πράγματα: πρώτον, ότι ο Γιώργος Λάνθιμος έχει κινηματογραφήσει θεατρικές παραστάσεις του όπως οι «Δράκουλας» και «Ανθρώπινη δίψα» και ότι αυτό το υλικό ίσως κάποια στιγμή αξιοποιηθεί. Δεύτερον, τη λατρεία του ιδίου απέναντι στην τέχνη του μοντάζ με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι μόνο στον κινηματογράφο. Και, τρίτον, αξιοποιώντας δημιουργικά την τεχνική του μοντάζ, σκοπεύει κάποια στιγμή να κληροδοτήσει την ήδη υπάρχουσα δουλειά του που είναι όλη κινηματογραφημένη φτιάχνοντας έτσι όπως μόνον ο ίδιος θέλει ένα είδος documentation, ελεύθερα προσβάσιμο στο Διαδίκτυο. Από εκεί άρχισε η συζήτησή μας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ