Μπετόβεν: Οι Συμφωνίες, Κοντσέρτο για βιολί, Χοροί. Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, Νέβιλ Μάρινερ DECCA, 10 CD
Αν και διεκδικεί πολύ πιθανώς τον τίτλο ενός από τους πιο ηχογραφημένους μαέστρους στην ιστορία της δισκογραφίας, ο Νέβιλ Μάρινερ κάθε άλλο παρά έχει ταυτιστεί με τον Μπετόβεν – κάτι που εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράδοξο, με δεδομένο ότι το έργο του Μπετόβεν αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του ορχηστρικού ρεπερτορίου. Οπότε, μία μορφή οιονεί αντίφασης είναι προφανής. Το πόσο λίγο συνδεδεμένος είναι με τον συνθέτη καθίσταται προφανές και μόνον από το γεγονός ότι μόλις τώρα, επετειακά για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μάρινερ, αυτή είναι η πρώτη φορά που εκδίδονται μαζί οι εν λόγω ηχογραφήσεις του που έγιναν στην παλαιά PHILIPS. Δεν είναι πάντως παράξενο, καθώς ο παλαιός βιολονίστας της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου στα μέσα της δεκαετίας του ’50 θέλησε να δημιουργήσει μία νέα ορχήστρα στο Λονδίνο αφιερωμένη στη μουσική ανάμεσα στο μπαρόκ και τον κλασικισμό, ενώ ο Μπετόβεν είναι ο συνθέτης που περνάει τον Ρουβίκωνα του δεύτερου – για την ακρίβεια τον φτιάχνει ο ίδιος και τον περνάει. Αν και το ξεκίνημά τους έγινε με την προφανή ανησυχία, η διεθνής επιτυχία του Αγίου Μαρτίνου και του Μάρινερ ήταν τόσο εντυπωσιακή, πραγματικά πρωτοφανής, που καλλιέργησαν αυτό το ούτως ή άλλως αχανές πεδίο για τα επόμενα είκοσι χρόνια έχοντας ένα τεράστιο, παγκόσμιο κοινό με τις συναυλίες τους να γίνονται sold out όπου κι αν ταξίδευαν και τις ηχογραφήσεις τους να ανατυπώνονται ασταμάτητα.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ