Ενα σημαντικό βήμα που μπορεί να οδηγήσει σε παγκόσμια μέτρα μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα (18-22 Μαρτίου 2024) στην 81η σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Υστερα από ένα πλούσιο παρασκήνιο διαπραγματεύσεων, πάνω από 50 χώρες, μεταξύ των οποίων τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης με προεξάρχοντα τον ρόλο της Ελλάδας, τάχθηκαν υπέρ της υιοθέτησης ενός τεχνικού και ενός παράλληλου αγορακεντρικού μέτρου με τη μορφή ενός τέλους (levy) στο καύσιμο. Στην περίπτωση που τελικά η λύση αυτή υιοθετηθεί μέχρι την άνοιξη του 2025, θα πρόκειται για μια στρατηγικής σημασίας για την παγκόσμια ναυτιλία απόφαση, καθώς θα μπουν στο περιθώριο τα περιφερειακά μέτρα για τον κλάδο, όπως είναι η ένταξή του στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων που αποφάσισε η ΕΕ, από τις αρχές του τρέχοντος έτους…
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ