Καρλ Μπεμ: Ηχογραφήσεις Κοντσέρτων 1938-1940. Σολίστ, Στατσκαπέλε της Δρέσδης. Εκδοση σειράς της Ορχήστρας τόμος 48, Profil Hanssler, 4CD
Μία μαύρη αντίφαση σκεπάζει αυτές τις ηχογραφήσεις κοντσέρτων υπό τον σχετικά νέο, τότε, αρχιμουσικό Καρλ Μπεμ, επικεφαλής της ιστορικής Στατσκαπέλε της Δρέσδης. Οχι απλώς μιας από τις σπουδαιότερες, αλλά και τις αρχαιότερες ορχήστρες του κόσμου με τη μακρότερη ηχητική και ερμηνευτική παράδοση, η οποία διασφαλίζεται μέχρι και σήμερα ως κόρην οφθαλμού, χάρη και στη μουσική της ακαδημία που τροφοδοτεί συστηματικά τις τάξεις της. Αντίφαση πικρή όσο δεν πάει: οι ηχογραφήσεις αυτές είναι τόσο σπουδαίες, όσο άθλια υπήρξαν τα χρόνια και το περιβάλλον στο οποίο έγιναν: στη Γερμανία του 1938-1940, για την Electrola, τη γερμανική εκδοχή της αγγλικής ΕΜΙ. Το «τόσο όσο» είναι βέβαια σχήμα λόγου, καθώς τίποτα δεν μπορεί να καταστεί ισοδύναμο της αθλιότητας της Γερμανίας του Τρίτου Ράιχ που είχε πια σαρώσει χιλιάδες με τις συστηματικές επίσημες διώξεις των Εβραίων από τη χώρα, ανάμεσά τους και πλήθους σπουδαίων μουσικών, είχε ήδη αρχίσει τις κατακτήσεις, είχε ξεγελάσει τους Δυτικούς στο Μόναχο και πλέον, πριν τελειώσουν αυτές οι ηχογραφήσεις, είχε ήδη οδηγήσει στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τη στιγμή που αυτές ολοκληρώνονται – έχει σημασία να το έχει κανείς κατά νου – στη συνείδηση των περισσοτέρων στην κατεχόμενη πλέον Ευρώπη, ο πόλεμος είχε σχεδόν κριθεί οριστικά υπέρ της.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ