Καταλάβαινες πραγματικά τι εστί Τάσος Μπιρσίμ αν καθόσουν δίπλα του σε κοντρόλ για κανάλι ή αν τον παρατηρούσες καθώς έψαχνε υλικό από το αρχείο του – το έγραψε και ο Σταμάτης Μαλέλης που τον ήξερε όσο λίγοι. Μεταπολιτευτικά αν η εικόνα καθορίστηκε κυρίως από τον ΝΕΚ (Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο), ή τη βιντεοκασέτα στα μέσα των 80s, το έτερο σκέλος της ανήκει στον Τάσο που έφυγε αυτή την Τετάρτη για πάντα και μαζί του πήρε μια εποχή. Δεν είναι μόνον οι μυθικές πασοκικές συγκεντρώσεις με τον έτερο μάγο της Μεταπολίτευσης, τον Ανδρέα Παπανδρέου (μαζί τις συζητούσαν εξαντλητικά), ούτε απλώς και μόνον το ταλέντο του να αναδεικνύει πρόσωπα στην τηλεόραση. Είναι μια σχολαστικότητα και μια άποψη πάνω στην εικόνα που διαμορφώθηκε όταν πρωτοείδε ως παιδί ταινίες στο θερινό του Λεωνιδίου – γενέτειρά του – ή μετά όταν πια σπουδαστής το 1965 στη Σχολή Κινηματογράφου και τηλεόρασης Π. Παπαντωνοπούλου άνοιγε το βήμα του μέχρι να γίνει ο απόλυτος βασιλιάς στην ΕΡΤ με σκηνοθεσίες σε θρυλικές σειρές όπως το Θέατρο της Δευτέρας ή ως σκηνοθέτης και θεμελιωτής ιδιωτικών καναλιών, τηλεοπτικών δελτίων και αρχιτέκτονας μιας μαζικής κουλτούρας περισσότερο επιδραστικής από όσο φανταζόμαστε. Το είπε ένας παλιός αυτές τις ημέρες που τον ήξερε όσο λίγοι: «Εκανε τον σκηνοθέτη των ειδήσεων σταρ». Τάδε έφη Νίκος Καλοκαιρινός. Ο Μπιρσίμ ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε ελικόπτερο, που συγκρότησε τους όρους μιας τηλεόρασης όταν ο δημοσιογράφος κυρίως ήταν «εφημεριδάς» και όχι σταρ ή το μοντάζ γινόταν από φιλμ. O Mπιρσίμ δεν μετείχε απλώς στην ενηλικίωση της τηλεόρασης αλλά και σκηνοθέτησε μυθικές στιγμές, όπως το κατέβασμα του Ανδρέα και της Μιμής απ’ το αεροπλάνο μετά το Χέρφιλντ ή ακόμη και την υποδοχή του ευρώ το 2002 ή την τελετή εγκαινίων του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. Ηταν και ο πρώτος που σκηνοθέτησε το 2017 τον σημερινό πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη στο Γκάζι, αλλά και παλαιότερα πρόσωπα όπως η Μαλβίνα. Με σεμνότητα δεν μίλησε ποτέ αναλυτικά για όλα αυτά. Οι φίλοι του και οι συνεργάτες του έχουν όμως πολλά να πουν και κυρίως να θυμηθούν.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ