Πριν ακόμη γράψει το Μανιφέστο του Σουρεαλισμού, το 1924, ο Αντρέ Μπρετόν επισκέφθηκε τον Φρόιντ στη Βιέννη το 1921 και αργότερα, το 1938, το ίδιο έπραξε και ο Σαλβαδόρ Νταλί που τον συνάντησε στο Λονδίνο. Ομως ο Φρόιντ, συντηρητικός σε θέματα αισθητικής, ήταν επιφυλακτικός. «Είχα την τάση να βλέπω τους υπερρεαλιστές ως απόλυτα παλαβούς», έγραψε στον Στέφαν Τσβάιχ. Η δυσκολία του Φρόιντ να κατανοήσει το νέο κίνημα αισθητικής είναι ήδη εμφανής στον ορισμό των σουρεαλιστών: η υπερρεαλιστική δημιουργία παράγεται εφόσον απουσιάσει οποιοσδήποτε έλεγχος που ασκείται από τη λογική. Στο βιβλίο του «Why Surrealism Matters» (εκδ. Yale), ο Mark Polizzotti, βιογράφος του Μπρετόν και μεταφραστής πολλών υπερρεαλιστικών κειμένων, παρουσιάζει εκτενώς τις ποικίλες επιρροές του κινήματος.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ