Το αφιέρωμα της New Star στον κλασικό ιαπωνικό κινηματογράφο που θα διαρκέσει ως τον Οκτώβριο με την προβολή 17 συνολικά ταινιών συνεχίζεται με το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» (1954) – κατά λέξη «Η ιστορία της υγρής, θολής σελήνης» – που αναγνωρίζεται ως η επιτομή του έργου του σκηνοθέτη Κέντζι Μιζογκούτσι (1898-1956). Η ταινία (προβάλλεται από σήμερα στο θερινό Athenee στα Πατήσια) συμπυκνώνει την αισθητική θέση του σκηνοθέτη απέναντι στον κινηματογράφο. Είναι μεν μια «ιστορία φαντασμάτων» αλλά στην ουσία (όπως όλες οι δημιουργίες του Μιζογκούτσι) βουτηγμένη στην πιο αμείλικτη πραγματικότητα: μιλά για τα πάθη, τα όνειρα και τη μοίρα των ανθρώπων, μια «ομηρική» περιπέτεια για την πίστη και την αυταπάρνηση που υμνήθηκε από τα Cahiers du Cinema, με τους Ζαν Λικ Γκοντάρ και Ερίκ Ρομέρ να ανακαλύπτουν έναν σκηνοθέτη κλασικό της τέχνης του σινεμά, στην παράδοση των Καρλ Ντράγερ, Ινγκμαρ Μπέργκμαν και Ντ. Γ. Γκρίφιθ (οι ταινίες του Μιζογκούτσι που επίσης εμπεριέχονται στο αφιέρωμα είναι ο «Επιστάτης Σάνσο» που έχει προβληθεί και οι «Σταυρωμένοι εραστές» που θα προβληθεί μελλοντικά). Παίζουν: Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ