Οταν η ανταποκρίτρια της «Guardian» στην Ελλάδα, Ελενα Σμιθ, είδε την έκθεση του ΕΜΣΤ «Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο» εκτίμησε την τόλμη της διευθύντριας του μουσείου, Κατερίνας Γρέγου να κάνει μία έκθεση που για πρώτη φορά παγκοσμίως γέμισε τους χώρους του μουσείου με έργα γυναικών καλλιτεχνών. Και όπως γράφει στο άρθρο της: «Η έκθεση αιφνιδίασε τον κόσμο της τέχνης σε ένα έθνος όπου το φεμινιστικό κίνημα άρχισε να αναδύεται μόλις τη δεκαετία του 1980. Με την αναμόρφωση του οικογενειακού δικαίου από μια σοσιαλιστική κυβέρνηση που το 1983 αναγνώρισε την ισότητα στον γάμο καταργώντας επίσημα τον θεσμό της προίκας. Σαράντα τρία χρόνια μετά την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ενωση η μεσογειακή αυτή χώρα παραμένει ένα από τα πιο κοινωνικά συντηρητικά μέλη του ευρωπαϊκού σχήματος, τόσο πατριαρχική στη νοοτροπία όσο και φτωχή στην κατάταξη του δείκτη ισότητας των φύλων». Και για να συμπληρώσει την επίσκεψή της στο σύγχρονο μουσείο προσθέτει και την εκτίμηση της νεοζηλανδής θεωρητικού Βίκι Κερ, η οποία τονίζει ότι η τόλμη αρκεί ως αιτία να επισκεφθεί κάποιος την Αθήνα αυτό το καλοκαίρι: «Για ένα μουσείο τέχνης που χρηματοδοτείται από το Δημόσιο σε μια περιοχή που πολλοί θεωρούν περιφέρεια της Ευρώπης, αυτή είναι μια γενναία, επιμελητική κίνηση προκλητική στο σκεπτικό της».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ