Τα γαλάζια νερά που κάποιες φορές παίρνουν σμαραγδί αποχρώσεις. Αλλοτε ζωγραφίζονται στους τόνους του βαθύ μπλε και όταν πέφτει το φως του δειλινού τα χρώματά τους είναι μαβιά και χρυσαφένια. Οι θάλασσες του καλοκαιριού έχουν χαρίσει έμπνευση στους μεγαλύτερους ζωγράφους του κόσμου. Ταξίδευαν, εμπνέονταν, επέλεγαν κατοικίες κοντά στη θάλασσα που λάτρευαν. Από τον περίφημο Πολ Γκογκέν που είχε εγκατασταθεί στη Γαλλική Πολυνησία «αποτυπώνοντας» στον καμβά τις θάλασσες, τις παραλίες, τις πανέμορφες γυναίκες με τα παρεό και τα λουλούδια στα μαλλιά, μέχρι τον Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος είχε εγκατασταθεί για ένα μεγάλο διάστημα στην Αντίμπ. Μία από τις ωραιότερες περιοχές της Νότιας Γαλλίας. Εκεί ο Πάμπλο εμπνεύστηκε μερικά από τα καλύτερα έργα του. Πολλοί άλλοι μεγάλοι ζωγράφοι επέλεξαν να διαμένουν κοντά στη θάλασσα. Ξένοι και Ελληνες. Ο Σαλβαδόρ Νταλί επέλεγε τα χωριά στις ισπανικές ακτές. Ο σπουδαίος εικαστικός Παναγιώτης Τέτσης έμενε για ένα αρκετό μέρος του χρόνου στην Ύδρα. Η «πριγκίπισσα του Αργοσαρωνικού» με τα κίτρινα λαμπερά της χρώματα τον έκανε να δημιουργήσει εξαιρετικούς πίνακες. Ακολούθησαν οι μαθητές του, που εμπνεύστηκαν και αυτοί από την Υδρα. Ο Μιχάλης Μακρουλάκης έμενε για ένα μεγάλο διάστημα του χρόνου στην αριστοκρατική Σύρο. Το υπέροχο τοπίο της του χάριζε έμπνευση. Η Μαρίνα Καρέλλα διέθετε ένα πολύ ωραίο σπίτι στην Πάτμο, όπου δημιουργούσε πίνακες και γλυπτά. Η Κέρκυρα, οι Παξοί, η Κεφαλονιά, οι Σπέτσες, ο Πόρος, η Πάρος, η Σίφνος, η Μήλος (στο κατάλευκο νησί εκτός από ζωγράφους έχει φωτογραφίσει εκπληκτικά η Μαρίνα Βερνίκου) και άλλα νησιά μας χάρισαν έμπνευση για πίνακες που προκαλούν πάντα θαυμασμό. Εργα παλαιότερων και νεότερων εικαστικών που μας ταξιδεύουν και σαγηνεύουν.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ