Ο τουρισμός χρειάζεται συζήτηση στρατηγικής και όχι εντυπώσεων. Καθώς οδεύουμε προς την κορύφωση της φετινής σεζόν καταγράφονται τάσεις που αξίζουν την προσοχή μας. Αν και τα περισσότερα αεροδρόμια κινούνται οριακά πάνω από τα επίπεδα του 2023, τον μέσο όρο ανεβάζουν οι αφίξεις σε αεροδρόμια με υψηλή κινητικότητα όπως η Μυτιλήνη (+39%) και η Αθήνα (+14%). Δεν λείπουν ωστόσο και προορισμοί που παρουσιάζουν μείωση. Η Μύκονος σε επίπεδο διεθνών αφίξεων είναι στο – 7%. Πτωτικά κινήθηκε και η Σαντορίνη που καταγράφει μείωση -3% στο πρώτο επτάμηνο του έτους, με ελαφρά σημάδια βελτίωσης την προηγούμενη εβδομάδα. Παρ’ όλα αυτά, ο θετικός μέσος όρος των αφίξεων (+8%) δεν αποτυπώνεται στις πληρότητες των ξενοδοχείων, γεγονός που επιβεβαιώνει τη βάσιμη υπόθεση πως ένα μεγάλο μέρος τους κατευθύνεται προς τη βραχυχρόνια μίσθωση. Επιπλέον, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ οι εισπράξεις στο πρώτο πεντάμηνο αυξήθηκαν 16,2%, η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (χωρίς την κρουαζιέρα) υποχώρησε κατά -3,6%, στοιχείο που υποδηλώνει πως η προσθήκη της βραχυχρόνιας μίσθωσης στο μείγμα διαμονής χαμηλώνει τους δείκτες δαπάνης ανά επισκέπτη. Η κόπωση της αγοραστικής δύναμης βασικών αγορών μας αντανακλάται και στις κρατήσεις ακόμα και για Ιούλιο – Αύγουστο, ιδιαίτερα για τους ακριβότερους παραθεριστικούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν μια επιπλέον δυσκολία στις πωλήσεις. Αντίθετα, παρατηρούμε φέτος μια ελαφριά προτίμηση των καταναλωτών σε καταλύματα χαμηλότερης κατηγορίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ