Μια εταιρεία δοκίμασε πώς ένας γιγάντιος χαρταετός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τα πλοία στην κίνησή τους, με σκοπό να μειώσει την κατανάλωση των καυσίμων ντίζελ με τα οποία λειτουργούν, εφαρμόζοντας μια άκρως καινοτόμα λύση σε ένα σύγχρονο και σημαντικό ζήτημα. Συγκεκριμένα, η CargoKite προωθεί την αιολική πρόωση, χρησιμοποιώντας έναν χαρταετό που πετά σχεδόν 300 μέτρα πάνω από το πλοίο. Οπως τονίζεται, η βασική προσέγγιση είναι παρόμοια με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στο kitesurfing, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Οταν ο άνεμος δεν φυσάει, το σκάφος μπορεί να χρησιμοποιεί έναν κινητήρα ντίζελ ως εφεδρικό σύστημα. Η startup κατασκεύασε ένα μικρό δοκιμαστικό σκάφος, αποδεικνύοντας ότι η βασική ιδέα λειτουργεί, ενώ ξεκίνησε συνεργασία με τη βρετανική Lomar, για να αναπτύξει το project. Πρόσφατα, και ο ιαπωνικός νηογνώμονας Class NK εξέδωσε Εγκριση επί της Αρχής (Approval In Principle) με βάση τις «Κατευθυντήριες Γραμμές για Συστήματα Πρόωσης για Πλοία με τη Χρήση Ανέμου» για το αυτοματοποιημένο σύστημα υπερμεγέθους «χαρταετού», με την ονομασία «Seawing».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ