Η Τέχνη συχνά σκοντάφτει στην Πολιτική. Αν δεν είναι μέρος της. Και πυροδοτεί εντάσεις. Τα εθνικά θέματα είναι ένα τέτοιο πεδίο. Και αποκαλύπτουν ή προκαλούν προκλήσεις. Προφανώς μιλάμε για τα ακανθώδη ελληνοτουρκικά. Κι εδώ η πρώτη παράμετρος της ιστορίας μας είναι η σταθερή αναθεωρητική και προκλητική γραμμή της Αγκυρας που απλώς βρίσκει αφορμές για να διατυπωθεί. Τελευταίο παράδειγμα, το δημοφιλές σίριαλ «Famagusta» του Mega Channel (στον καμβά του σεναρίου είναι το έγκαυμα από τη διχοτόμηση της Κύπρου και το έγκλημα της Τουρκίας). Η προβολή της σειράς από το Netflix δεν έφερε απλώς αντιδράσεις από την Αγκυρα. Αλλά έφτασε ο διάλογος εκεί να πιέζει ώστε το τουρκικό ΕΣΡ να παρέμβει στην πλατφόρμα της γείτονος χώρας και να μην προβληθεί! «Αυτοί φτιάχνουν σειρές, ταινίες και κάνουν προπαγάνδα μέσω αυτών, εμείς δεν το χρειαζόμαστε», είπε ο βουλευτής και πρόεδρος επιτροπής ψηφιακών μέσων της Εθνοσυνέλευσης της Tουρκίας, Hüseyin Yayman, για το «Famagusta». Πιο επίσημα είχε προηγηθεί το τουρκικό ΥΠΕΞ που ρηματικά διακοίνωσε πως «η σειρά με τίτλο “Famagusta”, η οποία θα μεταδοθεί σε ψηφιακή πλατφόρμα, εξυπηρετεί τη μαύρη προπαγάνδα της ελληνοκυπριακής διοίκησης της Νότιας Κύπρου διαστρεβλώνοντας τα ιστορικά γεγονότα». Η δική μας πλευρά και ορθώς αντέδρασε διπλωματικά αλλά το όλο επεισόδιο φανέρωσε από τη μία τη σταθερή γραμμή της γείτονος αλλά και τα λεπτά όρια Τέχνης και Πολιτικής.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ